به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی و در گفتگو با ایسنا گفت: امیدواریم طرح‌های مجتمع تحقیقاتی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی پایلوت آموزشی و ترویجی برای بخش کشاورزی استان شود.

علی مراد اکبری اظهار کرد: مجتمع تحقیقات جهاددانشگاهی، حرکت خوبی را در بخش کشاورزی این منطقه آغاز کرده است.

وی ادامه داد: در این مجتمع، بر روی توسعه کشت عناب و تحقیق و پژوهش بر روی فرآورده‌­های عناب و توسعه گیاهان دارویی فعالیت‌های خوبی انجام شده است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی به مجهز کردن زمین‌های کشاورزی این مجتمع تحقیقاتی به پروژه‌های مدرن آبیاری اشاره کرد و افزود: مصرف بهینه آب و افزایش میزان کارآیی آن یکی از اهداف جهاد کشاورزی است که با اجرای این سیستم‌ها محقق می‌شود.

اکبری بیان کرد: با بهره گیری از سیستم‌های نوین آبیاری، بهره وری آب بالا رفته و این امر در مناطق خشک و نیمه خشک از جمله خراسان جنوبی بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در این مجتمع برنامه‌هایی در حوزه توسعه گلخانه‌ها پیش بینی شده است، افزود: در بازدید به مدیران این مجتمع تحقیقاتی توصیه شد که بر روی گلخانه NFT  کار کنند چراکه در این گلخانه‌ها که اخیرا تکنولوژی آن به کشور وارد شده است، مواد غذایی از طریق آب به گیاه می‌رسد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه میزان مصرف آب در این گلخانه‌ها تقریبا 10 درصد گلخانه‌های خاکی است، تصریح کرد: لازم است که برای کشت گیاهان دارویی و محصولات صیفی در خراسان جنوبی به این روش توجه کنند.

اکبری با بیان اینکه لازم است خروجی تحقیقات این مجتمع در جامعه به صورت بارز دیده شود، یادآور شد: امیدواریم جهاددانشگاهی با تعامل با جهاد کشاورزی، فعالیت‌هایی را در راستای توسعه پایدار بخش کشاورزی طراحی و عملیاتی کنند.