به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی رئیس سازمان با اعلام اینکه خرید گندم از کشاورزان از اواخر اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، گفت: قیمت هر کیلو گندم ۲۵۰۰ تومان خواهد بود.

غلامرضا قوسی از کاشت گندم در ۱۸ هزار و ۶۰ هکتار از اراضی استان خبر داد و گفت: به طور متوسط سالانه ۷۰ هزار هکتار کشت زراعی داریم که از این وسعت کشت ۴۰ هزار هکتار در پاییز و ۳۰ هزار هکتار در بهار انجام می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه نرخ خرید گندم در ابتدای سال ۲۲۰۰ تومان تعیین شد و با رایزنی‌های مختلف ۲۵۰۰ تومان افزایش یافت، اظهار داشت: خرید گندم کشاورزان از اواخر اردیبهشت ماه آغاز می شود و سه انبار ملکی شرکت غله و ۱۵ مرکز زیر مجموعه سازمان تعاون روستایی این محصول را از کشاورزان خریداری خواهند کرد.

وی بیان کرد: پیش بینی می شود امسال ۶۵ هزار تن گندم توسط کشاورزان برداشت شود.

قوسی با بیان اینکه سال گذشته مطالبات کشاورزان در کمترین بازه زمانی پرداخت شد، وی ادامه داد: در سال زراعی جاری کشت برخی از محصولات مانند حبوبات و چغندر علوفه ای از بهار به فصل پاییز منتقل شد، تا از باران های پاییزی استفاده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اعلام اینکه در سال زراعی جاری برنامه‌ریزی برای کاشت دانه های روغنی در سطح ۱۵۰۰ هکتار انجام شده است، افزود: از این وسعت ۱۳۰ هکتار سطح زیر کشت گلرنگ است که از دانه های آن روغن استحصال می شود.