به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، رئیس سازمان گفت: تاکنون ملخ‌های صحرایی در نهبندان، زیرکوه و سربیشه مشاهده شده اما در چند روز اخیر نیز این آفت در درمیان نیز مشاهده شده که برای مبارزه با این آن تجهیزات لازم از جمله هواپیمای سم پاش درخواست شده است.

غلامرضا قوسی اظهار داشت: در حال حاضر 35 هزار هکتار از سطح اراضی خراسان جنوبی آلوده به ملخ صحرایی شده و تاکنون تنها شهرستان‌های نهبندان، سربیشه و زیرکوه درگیر این آفت بوده اما در چند روز اخیر شاهد حضور این ملخ‌ها در شهرستان مرزی درمیان نیز بودیم که در حال حاضر کار مبارزه با ملخ صحرایی در این شهرستانها در حال انجام است. 

وی افزود: تاکنون 3 هزار و 500 هکتار از سطح مبارزه انجام شده و در حال حاضر ملخ‌ها تغذیه زیادی نداشته اما در حال تخم ریزی هستند و عمده کار ما در 20 روز آینده خواهد بود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه تجهیزات موجود کافی نبوده و در این راستا درخواست تجهیزات اعم از سم پاشی به وزارت شده است، ادامه داد: از سازمان حفظ نباتات کشور درخواست چند دستگاه سم پاش کردیم که در این راستا برخی از استان‌های همجوار اعلام آمادگی کردند. 

قوسی با بیان اینکه دو باند برای نشستن هواپیمای سم پاش  در نهبندان درخواست شده که در حال انجام است، افزود: در تلاش هستیم تا در صورت نیاز از طریق سم پاش هوایی استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: هنوز خسارتی به بخش کشاورزی نداشتیم و با برنامه ریزی مناسب تلاش می‌شود ابتدا کانون‌ها مدیریت شود تا هرچه سریعتر این آفت استان دفع شود و اولویت اقدامات اجرایی در شهرستان‌های نهبندان، زیرکوه و سربیشه است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از 50 هزار هکتار اراضی استان آلوده به ملخ صحرایی شود، عنوان کرد: مقابله با ملخ‌های مهاجم همت جهادی را می‌طلبید که خدا را شکر تا امروز گام‌های موثری برداشته شده است.

 قوسی بیان کرد: با برنامه ریزی مناسب باید کانون‌ها مدیریت شود تا هر چه سریع‌تر این آفت از مزارع و اراضی کشاورزی خراسان جنوبی دفع شود.