به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، مدیر زراعت سازمان با اشاره به اینکه بیشترین میزان آفتابگردان از مزارع شهرستان بشرویه برداشت می‌شود، گفت: سطح ۲۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت آفتابگردان آجیلی و ۱۰ هکتار از این اراضی به کشت آفتابگردان روغنی اختصاص یافته است.

سیدمجتبی حسینی با بیان این که زمان کاشت آفتابگردان اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، افزود: کاشت این محصول تا پایان خرداد ماه ادامه دارد.

وی اظهار کرد: برداشت دانه آفتابگردان از مهر ماه آغاز و تا آبان ماه ادامه دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد: پیش بینی می‌شود امسال میزان برداشت آفتابگردان آجیلی در استان ۱۳۰ تن و میزان برداشت آفتابگردان روغنی ۱۰ تن باشد.

وی با اشاره به اینکه میزان برداشت دانه آفتابگردان نست به مدت مشابه پارسال تغییری نکرده و تقریبا ثابت بوده است، ادامه داد: بیشترین برداشت آفتابگردان استان مربوط به شهرستان بشرویه می‌باشد.

گفتنی است که دانه‌های آفتابگردان منبع عالی از مواد مغذی ضروری همچون ویتامین E هستند. ویتامین E یک آنتی اکسیدان قدرتمند است و در بیشتر آجیل‌ها و دانه‌ها یافت می‌شود، اما دانه آفتابگردان یکی از بهترین منابع طبیعی این انتی اکسیدان محصوب می‌شود و می‌تواند در مبارزه با رادیکال‌های ازاد مفید باشد.