به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوسف ظهر امروز (19 خرداد) در جریان بازدید خبرنگاران از پروژه های بخش کشاورزی این شهرستان در جمع اصحاب رسانه،  گفت: برای اجرای سیستم‌های آبیاری نوین در خوسف، ۸.۵ میلیارد تومان اعتبار در سطح ۶۵۰ هکتار زمین سرمایه گذاری شد.

سید حسن رضوی اظهار کرد: پروژه های مهمی از سال گذشته در شهرستان خوسف آغاز شده که امسال به بهره برداری می رسد.

 وی با بیان اینکه عمده ترین محصول خوسف، «عناب» است که بیشترین سطح زیر کشت شهرستان را به خود اختصاص داده است، افزود: در راستای کوتاه کردن دست دلالان عناب، دو طرح فرآوری عناب به بهره برداری رسیده است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوسف به بهره برداری واحد بسته بندی و تولید حبه عناب خوسف اشاره کرد و گفت: کارخانه فرآوری عناب این شهرستان هم سال گذشته افتتاح شده، لذا امیدواریم در حوزه فرآوری و مشکل عمده عناب کاران که بازاریابی و فروش بوده مرتفع شود.

وی بیان کرد: برای راه اندازی کارخانه فراوری عناب شهرستان، یک میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه شده است که برای هشت نفر به صورت مستقیم و برای 15 نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

 رضوی با اشاره به طرح پرورش ماهی این شهرستان، اظهار کرد:  شهرستان خوسف برای پرورش ماهی سردابی و گرمابی 60 واحد استخر فعال دارد که پیش بیی می شود سالانه از این تعداد استخر، 50 تن ماهی برداشت شود.

 وی با اشاره به مجهزترین کشتارگاه صنعتی دام در شرق کشور، گفت: شهرستان خوسف، تولید دام زیادی دارد ولی کشتارگاه صنعتی برای خرید و تکمیل زنجیره گوشت در این منطقه وجود نداشت، لذا این کشتارگاه با مشارکت بخش خصوصی و دولتی راه اندازی شد تا علاوه بر خرید دام سبک و سنگین شهرستان، دام سایر شهرستان های مجاور هم خریداری شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوسف افزود: در خصوص روش های نوین آبیاری نهصت بزرگی در خوسف راه افتاده به گونه ای که 8.5 میلیارد تومان برای 650 هکتار زمین در این زمینه سرمایه گذاری شده است، می توان گفت سیستم آبیاری نوین در 35 درصد اراضی خوسف اجرا شده است.

رضوی سطح زیر کشت گیاهان دارویی خوسف را 8 هکتار زمین عنوان کرد و  گفت: هم اکنون برای توسعه گیاهان دارویی کارهای بزرگی در خوسف انجام می شود، برای واگذاری زمین پرونده های زیادی پیگیری و به 90 درصد این پرونده ها، زمین واگذار شده است.