به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان با بیان اینکه ۴ مکان برای ساخت بارگاه زرشک در شهرستان درمیان مشخص شده است، گفت: بارگاه‌های پیشنهادی براساس روستا‌هایی است که سطح زیرکشت زرشک درآن مناطق به صورت عمده بوده است.

سیدمحسن نصیرایی افزود: این بارگاه‌ها در روستای خوان با سطح ۷ هزار و ۴۵۴ مترمربع، روستای دره چرم باسطح ۱۸ هزار و ۶۷۰ مترمربع، روستای نصرالدین ۱۶ هزار و ۷۱۵ مترمربع و بزرگترین بارگاه زرشک شهرستان باسطح ۱۶۵ هزرا و ۷۰۸ مترمربع در حال تخصیص اراضی در این مناطق است.

وی بیان کرد: واگذاری نهایی این بارگاه‌ها بر اساس استاندارد‌های تعریف شده صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و سایت پلان تعریف شده شرکت شهرک‌های کشاورزی استان خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان با اشاره به اینکه شهرستان درمیان یکی از قطب‌های تولید زرشک استان است، اظهار کرد: در این شهرستان حدود ۲ هزار و ۶۰۰ هکتاراز اراضی زیر کشت محصول زرشک است و نقاط معرفی شده برای ساخت بارگاه زرشک نیز در محدوده تراکم کشت بوده است.

وی تصریح کرد: در برخی از مناطق نیز تقاضا وجود دارد، اما تا کنون زمینی مناسب و با کیفیت و استاندارد‌های لازم شناسایی و معرفی نشده است.

نصیرائی ادامه داد: بارگاه‌های زرشک بر اساس سطح زیرکشت و از ۲۰۰ تاهزار متر مربع واگذار می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان در خصوص زمان واگذاری بارگاه‌های زرشک، عنوان کرد: واگذاری آن‌ها پس ازآماده سازی زمین وتامین زیرساخت‌های لازم، تعیین قیمت زمین توسط کارشناسان دادگستری، انجام ومراحل اداری، قانونی وعقد قرارداد توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی با افراد انجام خواهد شد.

وی گفت: درحال حاظر باتوجه به اینکه بارگاه بهداشتی زرشک ذیل صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی تعریف شده، تسهیلات پنج ساله با بهره ۱۲ درصد برای متقاضیان تعریف شده است.

نصیرائی افزود: باتوجه به اینکه زرشک جزء محصولات استراتژیک استان است احتمال تامین تسهیلات با بهره کمتر نیز خواهد بود.