به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، شامگاه سه‌شنبه (۱۰تیر۹۹) با حضور دکتر سرفرازی، معاون سازمان حفظ نباتات کشور، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران چهار شهرستان و مدیران استانی، جلسه «ستاد عالی گیاه پزشکی استان» با محوریت مبارزه با آفت ملخ صحرایی در دفتر معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد.

دکتر سرفرازی، معاون سازمان حفظ نباتات کشور در این جلسه گفت: 10 استان درگیر مبارزه با ملخ صحرایی هستند و باید توجه داشت که امر مقابله، به تنهایی از عهده جهادکشاورزی خارج است و اگر همه دستگاه های استان بسیج نشوند، طی سه ماه آینده با یک بحران جدی مواجه خواهیم بود.

بنا به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، در خراسان جنوبی چهار شهرستان نهبندان، درمیان، سربیشه و زیرکوه، درگیر مبارزه با ملخ صحرایی هستند و موضوع مبارزه با این آفت از سال ۹۸ و در شرایطی که درگیر سیل بودیم، برنامه ریزی شده است.

میرجعفریان با تاکید بر این که مبارزه با ملخ صحرایی همانند بیماری کرونا به یک عزم ملی نیاز دارد، افزود: مبارزه با این آفت، حمایت، پشتیبانی و عزم ملی می‌خواهد و با اعتبارات ناچیز استانی نمی توان با بحران مقابله کرد.

وی خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی استان باید بر مبنای تکلیفی که برای دستگاه‌ها مشخص شده است، حمایت و پشتیبانی لازم را انجام داده و فرمانداران نیز برای اثربخشی موضوع مقابله با ملخ صحرایی، برنامه ریزی دقیقی داشته باشند و نیازمندی ها را گزارش کنند.

گفتنی است که صبح روز سه شنبه، دکتر سرفرازی به همراه معاون بهبود تولیدات گیاهی و مدیر حفظ نباتات سازمان، از شهرستان های درگیر با ملخ های مهاجم، بازدید کردند.