به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، رییس سازمان با بیان اینکه ۲۰ هزار تن گندم در ۹ شهرستان خراسان جنوبی خریداری شد، گفت: تاکنون بیش از ۴۷۴ میلیون ریال به گندمکاران استان در راستای اجرای طرح خرید تضمینی گندم پرداخت کرده ایم.

غلامرضا قوسی افزود: از ابتدای خردادماه تاکنون 15 مرکز برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان خراسان جنوبی فعالیت خود را آغاز کردند و تا زمانی که گندم برای فروش وجود داشته باشد خرید تضمینی گندم ادامه دارد.

 رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون حدود 20 هزار تن گندم در 9 شهرستان خریداری کردیم، اظهار داشت: از این تعداد 13 هزار و 870 تن گندم توسط مراکز تعاون روستایی و پنج هزار و 900 تن گندم توسط شرکت غله استان تاکنون در خراسان جنوبی از کشاورزان خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین خرید تضمینی گندم به میزان 2 هزار و یکصد و 94 تن مربوط به شهرستان طبس بوده است، ادامه داد: کمترین خرید تضمینی گندم در شهرستان درمیان صورت گرفته است و تمامی مراکز خرید تضمینی گندم آمادگی لازم را در سراسر استان برای خرید این محصول دارند.

 قوسی بیان کرد: خرید تضمینی به منظور حمایت از تولید محصولات اساسی کشاورزی و ایجاد تعادل در نظام تولید و جلوگیری از ضرر وزیان کشاورزان صورت می گیرد و دولت موظف است هر سال خرید محصولات اساسی کشاورزی از جمله گندم، برنج، جو، ذرت و غیره را تضمین نموده و حداقل قیمت خرید تضمینی را اعلام و نسبت به خرید آن اقدام نماید.

 وی در پایان اظهار کرد: تاکنون بیش از 474 میلیون ریال به گندمکاران خراسان جنوبی در راستای اجرای طرح خرید تضمینی گندم پرداخت کرده ایم.