به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت: در پی سفر استاندار خراسان جنوبی مقرر شد که سهمیه خوراک دام ماهیانه ۳۷۰ تُن برای دام هایی که تازه پلاک کوبی شده اند افزایش پیدا کند.

«داوود بخشایی» اظهار داشت: در شهرستان طبس 170هزار راس دام سبک و 12هزار و 700 راس دام سنگین وجود دارد.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس بیان کرد: ماهیانه بین یک هزار و 200 تا یک هزار و 500 تُن خوراک دام شامل کنسانتره و جو توسط شرکت های تعاونی و عاملین فروش خوراک بین دامداران این شهرستان توزیع می شود.

 وی در خصوص قیمت خوراک دام گفت: در حال حاضر قیمت خوراک یارانه ای هر کیلو بین 28هزار تا 38 هزار ریال است که این قیمت بستگی به نوع خوراک، نوع شیری یا پرواری و نوع پلت یا مش و یا پرتولید یا کم تولید دارد و هم چنین قیمت خوراک آزاد هر کیلو بین 50هزار تا 70هزار ریال متغیر است.

 بخشایی با اشاره به اینکه ماهیانه یک هزار و 220 تُن خوراک دام سهمیه شهرستان طبس است، عنوان کرد: با توجه به مشکلات کمبود خوراک یارانه ای در شهرستان طبس و پیگیری های انجام شده در سفر استاندار خراسان جنوبی به این شهرستان مقرر شد که سهمیه خوراک دام شهرستان طبس ماهیانه 370 تُن برای دام هایی که تازه پلاک کوبی شده اند افزایش یابد.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس با بیان اینکه بسیاری از دامداران این شهرستان دام های خود را هویت گذاری کرده اند، افزود: ولی به دلیل پایین بودن میزان سهمیه امکان تحویل خوراک به این افراد مقدور نبوده است.

 وی در پایان بیان کرد: طبق مصوبه هیئت وزیران نگهداری و پرورش هر نوع دام از جمله گاو، گوسفند و شتر می بایست پلاک کوبی شده و در سامانه هویت گذاری ثبت شود که برای این مورد اطلاع رسانی به کلیه دامداران انجام شده است و همزمان با بیمه دام ها عملیات هویت گذاری انجام می شود.