به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان گفت: سطح اراضی باغی و زارعی خراسان جنوبی ۱۵۰ هزار هکتار است که 2۱ درصد آن مجهز به سیستم های نوین آبیاری شده است.

«اکبر محمدی» با بیان اینکه بیشترین سطح اجرایی کل در شهرستان قاین به میزان ۵۵۴۴ هکتار است، افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۰ در حدود ۶۶۸ هکتار اراضی کشاورزی مجهز به سیستم های نوین آبیاری شده که بیشترین سطح اجرایی در سال جاری در شهرستان سربیشه به مساحت ۱۳۶ هکتار می باشد.

وی اظهار داشت: در سال ۹۹ در حدود ۲۴۶۶۰۹ میلیون ریال اعتبار بلاعوض دولتی برای اجرای سامانه های نوین آبیاری توسط دولت تخصیص داده شده است.

 مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: همچنین در سال گذشته (۹۹) به ازای اجرای هر هکتار  آبیاری کم فشار حداکثر مبلغ ۹۰ میلیون ریال و برای اجرای سیستم آبیاری تحت فشار به ازای هر هکتار حداکثر مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

محمدی بیان کرد: استان خراسان جنوبی در سال جاری موفق به کسب رتبه پنجم (۵) در زمینه اجرای سامانه های نوین آبیاری و کسب رتبه اول با سطح ۱۲۳۹۱ هکتار در زمینه پروژه های در حال اجراء در کشور شده است.