به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان در نشست خبری برنامه های هفته جهاد کشاورزی از استمهال 139 میلیارد تومان از تسهیلات کشاورزان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: 139 میلیارد تومان از تسهیلات کشاورزان خراسان جنوبی طی سالهای 1396 تا پایان سال گذشته، استمهال شده است.

محمد حسین اکبری افزود: از سال 1396 تا پایان اسفندماه سال 1399 بر اساس بند «خ» ماده 33 امهال و استمهال وام‌های سررسیده شده بخش کشاورزی، 139 میلیارد تومان از جریمه دیرکرد و سود تسهیلات کشاورزان استمهال و پرداخت تسهیلات به مدت سه سال تمدید شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در بودجه سال 1400 بند «ز» تبصره دو قانون بودجه اعتبار به استان اختصاص یافت که برای تمامی کشاورزانی که از سال 94 تا 1400 تسهیلات دریافت کرده‌اند برای جریمه دیرکرد پرداخت و یک سال اقساط کشاورزان نیز تمدید خواهد شد.

اکبری با بیان اینکه این طرح شامل تمامی فعالان بخش کشاورزی می‌شود، عنوان کرد: از محل تسهیلات کرونا نیز به واحدهایی که دچار آسیب و خسارت شده‌اند تاکنون 7.5 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: برآورد خسارت‌های خشکسالی نیز در استان انجام شده تا مشکلات کشاورزان به صورت عمده حل و فصل شود.