به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، مدیر جهادکشاورزی شهرستان درمیان از بهره برداری آبیاری تحت فشار در سطح 50 هکتار در روستای سلمان آباد بمناسبت هفته جهادکشاورزی خبر داد و گفت:  پروژه آبیاری تحت فشار آقای صداقتی بعنوان نماینده مالکین چاه سلمان آباد با اعتبارکل 10 هزار و222 میلیون ریال در سطح 50 هکتار به اجرا رسیده است و تعداد 300 نفر با افتتاح و بهره برداری از این طرح استفاده خواهند کرد.

سیدمحسن نصیرائی میزان اعتبار دولتی این طرح را ۵ هزار و۲۵۰ میلیون ریال و خودیاری را ۴ هزار و۹۷۲ میلیون ریال  عنوان کرد.

وی بیان کرد: با افتتاح طرح های آبیاری تحت فشار در کنترل علف های هرز و آفات و بیماری ها و مصرف سموم شیمیایی و مصرف بهینه کود های شیمیایی حفظ بافت خاک و خاک ورزی حفاظتی مزرعه و باغات بسیار موثر است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان درمیان همچنین از افتتاح داروخانه دامپزشکی شهر اسدیه با عنوان پروژه  جهادگر شهید سید علی رضوی با اعتبار 7 میلیارد ریال از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اشتغال 2نفر خبر داد.

سیدمحسن نصیرایی اظهار داشت: بمناسبت هفته جهادکشاورزی، طرح آبیاری کم فشار قنات شمس آباد با عنوان پروژه شهید جمعه عنانی افتتاح گردید.

وی سطح زیر کشت این قنات را ۱۸۰ هکتاراعلام کرد وگفت: کل اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه ۱۴۱۰۰ میلیون ریال بوده که میزان اعتبار دولتی آن ۱۲۶۰۰ میلیون ریال و خودیاری مالکین را۱۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

وی به این نکته اشاره کرد که طرح های کم فشار سامانه های نوین آبیاری در اراضی زراعی بیشتر مورد استقبال عموم بهره ‌برداران و بخصوص طرح ها با بهره بردار بیشتراست. برای این طرح قریب به 2500 نفر بهره‌ بردار را تحت پوشش قرار داده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان درمیان گفت: همچنین در چهارمین روز از هفته جهادکشاورزی پروژه احیاء ومرمت قنات بمرودآباد آنیک بخش قهستان به بهره برداری رسید.

نصیرایی افزود: این پروژه با اعتبار کل 3 هزار و800 میلیون ریال  که 3 هزار و298 آن اعتبار دولتی و502 میلیون ریال آن خودیاری مالکین قنات بوده است.وی در ادامه سطح اراضی تحت شرب این قنات حدود ۲۰ هکتار از اراضی باغات زرشک شهرستان است که قریب به 80 بهره‌بردار از آن بهره اقتصادی دارند.

 
 
 

1000 کاراکتر باقیمانده است


آمار بازدید کنندگان

بازدید امروز0
بازدید دیروز0
بازدید ماه0
بازدید کل114134