به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، مهدی جعفری گفت: پیش‌بینی ما این است که در سال ۱۴۰۲ آمار تولید انواع محصولات در بخش کشاورزی خراسان جنوبی به هزار و ۲۴۱ تن برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های زیربنایی، افزایش بهره‌وری آب، تسهیل در فرایند صدور مجوزها، حمایت از سرمایه‌گذاری در فرآوری محصولات و توسعه کشت‌های قراردادی از برنامه‌های جهاد کشاورزی استان برای تحقق شعار سال است.

وی با اعلام اینکه افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی را با حفظ بهره‌وری آب در دستور کار داریم گفت: میزان تولید محصولات باغی خراسان جنوبی در سال گذشته ۲۰۶ هزار تن بود که پیش‌بینی می‌شود امسال به ۲۱۶ هزار تن برسد.

وی ادامه داد: میزان تولید محصولات زراعی نیز ۷۸۲ هزار تن بوده و پیش‌بینی ما این است که این آمار در سال جاری به حدود ۸۰۰ هزار تن برسد.

جعفری میزان تولید محصولات مرتبط با طیور، آبزیان و دام در سال گذشته را حدود ۲۱۹ هزار تن ذکر کرد و گفت: برنامه‌ریزی شده است که این آمار به حدود ۲۲۵ تن در سال جدید برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در مجموع طی سال گذشته هزار و ۲۰۷ تن محصولات باغی، زراعی و سایر محصولات در استان خراسان جنوبی تولید شد و طبق برنامه در سال ۱۴۰۲ این آمار به هزار و ۲۴۱ تن می‌رسد.

وی افزود: هشت مجتمع گلخانه‌ی با ۲۰۴ هکتار در استان وجود دارد که ۲۵ هکتار آن زیر کشت است و در صورت تامین آب مورد نیاز ۶۲ هکتار دیگر در مجتمع‌های گلخانه‌ای به بهره‌برداری می‌رسد.

جعفری گفت: در صورت تحقق این هدف برای ۶۲۰ نفر دیگر به صورت مستقیم در بخش کشاورزی اشتغال ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی درباره اعتبار مورد نیاز برای افزایش تولید در بخش کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: واحدهای تولیدی استان هم به تسهیلات سرمایه‌ای و هم به تسهیلات سرمایه در گردش نیاز دارند.