به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، مهدی جعفری از افزایش تولید مرغ در این استان خبر داد و گفت: تولید مرغ گرم در هفته جاری نسبت به هفته گذشته حدود ۲ برابر رشد داشته است و این روند افزایشی ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: روند تولید مرغ در استان هفته گذشته روزانه ۶۰ تن بود که در هفته جاری به حدود ۱۱۰ تن در روز رسیده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر بازار مرغ استان وضعیت مطلوبی دارد و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: خروج مرغ از بازار استان به سمت استان‌های مجاور به دلیل اختلاف قیمت بوده و فضای روانی حاکم از دلایل احساس کمبود مرغ در خراسان جنوبی است.

وی افزود: براساس آمار اداره‌ کل دامپزشکی خراسان جنوبی از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ میلیون و ۹۱۲ هزار و ۳۶۳ قطعه جوجه‌ریزی در ۱۴۸ واحد مرغ گوشتی استان انجام شده است و این حجم جوجه‌ریزی نسبت به ماه‌های پایانی سال گذشته افزایش چشمگیر دارد.

جعفری گفت: وضعیت بازار مرغ استان پایدار است و وضعیت عرضه گوشت مرغ نیز نسبت به هفته گذشته مناسب‌تر شده است.

وی ادامه داد: میزان تولید گوشت مرغ در خراسان جنوبی بیش از چهار برابر نیاز مردم استان است و مازاد آن به عنوان استان معین روزانه به استان‌های دیگر و همجوار ارسال می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تولید مرغ در کل کشور متاثر از شرایط روند جوجه‌ریزی در پایان سال گذشته بوده است.

‎وی افزود: در شرایطی که در کشور دچار کاهش تولید مرغ بودیم همچنان روند صادرات مرغ خراسان جنوبی به استان‌های همجوار و معین ادامه داشته از طرفی اختلاف قیمت مرغ در خراسان جنوبی نسبت به استان‌های مجاور عاملی برای شیب صادرات به استان‌های مجاور است.

 
 
 

1000 Characters left


Visitor statistics

Today0
Yesterday0
This Month0
Total114134