به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، علی رحیمی گفت: در ۴ ماه پایانی سال گذشته ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای خرید کمیاین و فعالیت در فصل برداشت محصولات زراعی در خراسان جنوبی پرداخت شد.

مدیرسرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: این مقدار تسهیلات از محل اعتبارات مکانیزاسیون برای خرید ۵ دستگاه کمباین از آذر پارسال تاکنون پرداخت شده است.

رحیمی با بیان اینکه تامین و خریداری کمباین براساس نوبت دهی کارخانجات ساخت کمباین انجام می‌شود، افزود: از این تعداد ۲ دستگاه کمباین تامین و در فصل برداشت وارد استان شده و سه دستگاه دیگر در نوبت تحویل کارخانه است.

وی مجموع اعتبارات خط ویژه مکانیزاسیون سال گذشته در استان را ۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: علاوه بر تسهیلات خرید کمباین سایر اعتبارات این بخش برای خرید تیلر، دنباله بندها و سایر ادوات کشاورزی پرداخت شده است.

رحیمی گفت: تسهیلات پرداختی در بخش کمباین با نرخ سود ۱۵ درصد و بازپرداخت هفت ساله و سایر ادوات کشاورزی با بازپرداخت ۵ ساله پرداخت شده است.

به گفته وی در خرید کمباین ۲۰ درصد آورده متقاضی و ۸۰ درصد تسهیلات است.

وی از ابلاغ ۱۱۲ میلیارد تومان اعتبارات مکانیزاسیون از سوی وزارت جهاد کشاورزی به خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این برش استانی به استان ابلاغ شده، اما هنوز از سوی بانک کشاورزی تامین مالی نشده و امکان معرفی متقاضیان و پرداخت تسهیلات در سال جاری آغاز نشده است.