به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، صبح امروز یکشنبه (۲۴ اردیبهشت) جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان و شهرستان ها با حضور رئیس سازمان، حجت الاسلام سجادی مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان، قائم مقام رئیس و سایر اعضا برگزار گردید.

مهدی جعفری در این جلسه به تلاش مستمر و همت جهادی برای اجرای سیاست ها و اهداف وزارتخانه و سازمان اشاره کرد و گفت: سازمان جهادکشاورزی هر ساله در حوزه عملکردی فعال، پویا و موثر بوده است، پس خدمت به مردم و حفظ جایگاه عملکردی بسیار مهم است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه باید برای محصولات مزیت دار استان جشنواره های مختلفی برگزار گردد، اظهار داشت: سال جاری باید سال توسعه و افزایش سطح زیر کشت گلخانه ها با کمک شرکت های سهامی زراعی استان باشد.

وی به کنترل زنگ جارویی زرشک اشاره کرد و افزود: تا کنون زنگ جارویی زرشک به خوبی کنترل شده اما باید مراقبتهای مناسب برای نفوذ افات صورت پذیرد.

جعفری با بیان اینکه توسعه کشت ذرت علوفه ای برای تامین علوفه ی مورد نیاز استان انجام گردد، گفت: محتوا سازی وظیفه اصلی ترویج است و تعامل مناسب با رسانه ها و صدا سیما برای ترویج کشاورزی انجام شود.

تببین سیاستهای اجرایی سازمان در سال جدید، طرح مباحث مربوط به خرید تضمینی گندم و دانه های روغنی، توسعه نباتات علوفه ای، چغندرقند و شبکه مراقبت مزارع گندم و باغات زرشک و تخصیص، مباحث مربوط به حوزه بازرگانی)تامین، توزیع و نظارت بر توزیع کالاهای اساسی)، مباحث مربوط به ارزیابی عملکرد شهرستانها، مباحث مربوط به امور اراضی، تسهیلات و حوزه سرمایه گذاری و طرحهای آب و خاک و سامانه های نوین آبیاری از مهمترین محورهای جلسه شورای مدیران بود که پس از بررسی موارد مذکور، تصمیماتی گرفته شد.