“روابط­ عمومی بهترین نمایانگر اوضاع داخلی یک نهاد از یک سو و از سوی دیگر منعکس کننده چگونگی مسایلی است که در آن نهاد می گذرد”.  مقام معظم رهبری (مدظله العالی)                                                      .
    روابط­ عمومی نهادی است که با تعامل سازنده و پویا با کسانی که از بیرون به سازمان می‌نگرند ضعف‌ها، نقص‌ها، کم و کاستی‌ها و نظرات سازنده را به مدیران سازمان انتقال می‌دهد. در واقع روابط­ عمومی خلاق و پویا در پی ارتقای بخش‌های مختلف سازمانی، از طریق ارائه تصویر درست و واقعی از سازمان و نیز ارائه سیستم نظرسنجی و بازخوردگیری است. از این منظر می‌توان روابط­ عمومی را پل ارتباطی سازمان با افکار عمومی دانست که در راستای رسالت سازنده خود در ارتقا و پیشرفت سازمان موانع پیش­رو را شناسایی کرده و به عنوان مشاور امین سازمان، در جهت رفع موانع گام برمی‌دارد. علاوه بر این روابط­ عمومی نقش مؤثری در پویایی و تحرک درون سازمانی دارد؛ این بخش سازمان حلقه وصلی محسوب می‌شود تا از طریق برنامه‌ریزی برای ایجاد فضاهای ارتباطی بین مدیران و کارکنان سازمان در راستای شاداب کردن و تجدید روحیه افراد و نیز انتقال تجارب عمل کند. نامگذاری يك روز به نام "روز جهانی ارتباطات و روابط­ عمومی"، فرصت مغتنمی است تا اندیشمندان و مسئولان و دست‌اندرکاران به موضوع آسیب‌شناسی این عرصه نیز توجه کنند تا با توانمند سازی هر چه بیشتر روابط­ عمومی‌ها، کمک به نهادینه شدن جایگاه و ساختار آن‌ها در راستای حل مشکلات جامعه و مردم گامی مؤثر در جهت رشد و توسعه سازمانی و اجتماعی بردارند.

­­­­­اینجانب ضمن تبریک این روز به تمامی تلاشگران این عرصه از زحمات و مساعی بی­دریغ مسئولین روابط­عمومی، کارشناسان و کارگزاران به ویژه فعالان در حوزه کشاورزی تشکر و قدردانی می­ نمایم. از درگاه ایزد منان توفیق خدمتگزاری بیشتر و سلامت و سربلندی را در راستای اعتلای ایران عزیز اسلامی و تحقق برنامه­ های دولت مردمی ایران قوی مسئلت دارم.

 

  

                                                                                                                                                                                                                و من الله التوفيق

                                                                                                                                                                                                                   مهدی جعفری

                                                                                                                                                                                  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی