به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، اکبر محمدی از کسب رتبه اول کشوری از لحاظ پروژه های اجراء شده و عملکرد کل سامانه های نوین آبیاری استان خبر داد و گفت: 433 هکتار آبیاری نوین در استان تا پایان اردیبهشت ماه امسال اجرا شده است.

 مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اضافه کرد: اعتبار هزینه شده برای اجرای این سطح را بالغ بر 10 میلیارد تومان اعلام کرد.

 وی یادآور شد: به ازای اجرای هر هکتار آبیاری کم فشار حداکثر 19 میلیون تومان و به ازای هر هکتار آبیاری تحت فشار حداکثر 54 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

 وی از تجهیز 39 هزار و 6 هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم ‌های نوین آبیاری خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری بر اساس اجرای سیستم‌ های نوین آبیاری با اجرای 433 هکتار حجم کار، خراسان جنوبی رتبه اول کشوری را تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری کسب کرد.

 مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: در حال حاضر 8 هزار و 781 هکتار پروژه سیستم ‌های نوین آبیاری در استان در حال اجراء است.

 محمدی گفت: خراسان جنوبی به لحاظ پروژه‌ های اجراء شده و عملکرد کل سامانه های نوین آبیاری رتبه اول را تا پایان اردیبهشت ماه 1402 در سطح کشور کسب کرده است.