به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، مهدی جعفری گفت: تولید مرغ گرم در حال حاضر نسبت به ابتدای اردیبهشت‌ امسال در این استان بیش از ۲ برابر رشد داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: تولید مرغ در ابتدای اردیبهشت ماه روزانه ۶۵ تن بود که در حال حاضر به حدود ۱۴۰ تن در روز رسیده است.

وی بیان کرد: جای هیچ گونه نگرانی به لحاظ کمبود گوشت مرغ در خراسان جنوبی وجود ندارد و در زمینه جوجه‌ریزی نیز با توجه به الگوی کشوری وضعیت مناسبی داریم.

وی با اشاره به اینکه تولید مرغ در این استان چهار برابر میزان مصرف است گفت: ۲۵ درصد مرغ تولیدی در خراسان جنوبی به مصرف می‌رسد و مابقی به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر گوشت مرغ با قیمت مصوب هر کیلوگرم ۷۳ هزار تومان در بازار استان عرضه می‌شود در حالی که این عدد در برخی استان‌های همجوار بیشتر است.

جعفری افزود: در شرایطی که دچار کاهش تولید مرغ در سطح کشور بودیم همچنان روند صادرات مرغ خراسان جنوبی به استان‌های همجوار و معین ادامه داشته است.

وی درباره اختلاف قیمت مرغ در خراسان جنوبی نسبت به استان‌های همجوار و قاچاق مرغ گفت: خروج مرغ از بازار استان به سمت استان‌های مجاور را به دلیل اختلاف قیمت داریم که نیاز است نیروهای نظارتی و انتظامی بیش از گذشته در این زمینه ورود داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین توزیع مرغ در فروشگاه‌های خُرد استان باید به اندازه لازم باشد تا از قاچاق مرغ به سایر استان‌ها جلوگیری شود.