به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، صبح امروز چهارشنبه (24 خرداد) و در چهارمین روز از هفته جهادکشاورزی، پروژه پرورش شتر داشتی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، رئیس سازمان و جمعی از مدیران و مسئولین استان و شهرستانی به بهره برداری رسید.

این مجموعه با ظرفیت ۱۰۰ نفر و در مساحت 6350 مترمربع و با احداث بهاربند ۱۷۸۰ مترمربع و همچنین احداث بخش مسقف 1055 متر مربع به بهره برداری رسید.

ایجاد اشتغال چهار نفر مستقیم شش نفر غیر مستقیم و تولید سالانه گوشت ۲۳۰۰ کیلوگرم  و همچنین تولید حاشی ۳۰ نفر از دستاوردهای این مجموعه پرورش شترداشتی خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در این مراسم گفت: احداث سدهای تغذیه مصنوعی بندان و چاهداشی در شهرستان نهبندان، در دستور کار دولت قرار دارد.

عباس زاده با اعلام این خبر در جریان افتتاح پروژه های جهاد کشاورزی در شهرستان نهبندان، خاطرنشان کرد: با عنایت به سفر دوم رئیس جمهور به استان و تأمین اعتبار مصوبات، احداث سدتغذیه مصنوعی بندان و سد تغذیه مصنوعی چاهداشی نهبندان در دستور کار دولت است.

وی با بیان اینکه مطالعات پروژه ها انجام شده، تصریح کرد: به زودی با ابلاغ اعتبارات مربوطه، آغاز این پروژه های بسیار مهم زیرساختی در حوزه آب و کشاورزی را در سطح شهرستان نهبندان شاهد خواهیم بود .

معاون استاندار با اشاره به اینکه در چهارمین روز هفته جهاد کشاورزی برای افتتاح تعدادی از پروژه‌های مهم بخش کشاورزی در خدمت مردم عزیز شهرستان های نهبندان و سربیشه هستیم، گفت: مهمترین وظیفه ما و مأموریت جهاد کشاورزی، تأمین نیازهای غذایی و امنیت غذایی برای کشور است .

عباس زاده ضمن قدردانی از تلاش های جهادگونه کارکنان جهاد کشاورزی و فعالان عرصه اقتصادی بخش خصوصی، اظهار داشت: مهمترین پروژه هایی که در هفته جهادکشاورزی در استان افتتاح می‌شود، از بخش های اساسی و زیرساخت‌ های کشاورزی، روستایی و سازه های آبخیزداری است که جزو نیازهای ضروری و مهم مردم عزیزمان به شمار می روند.