به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، صبح امروز چهارشنبه (24 خرداد) و در چهارمین روز از هفته جهادکشاورزی، با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، رئیس سازمان و جمعی از مدیران و مسئولین استان و شهرستانی سازه سنگ و ملات دهو در شهرستان نهبندان به بهره برداری رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در افتتاح این طرح گفت: احداث سدهای تغذیه مصنوعی بندان و چاهداشی در شهرستان نهبندان، در دستور کار دولت قرار دارد.

عباس زاده با اعلام این خبر در جریان افتتاح پروژه های جهاد کشاورزی در شهرستان نهبندان، خاطرنشان کرد: با عنایت به سفر دوم رئیس جمهور به استان و تأمین اعتبار مصوبات، احداث سدتغذیه مصنوعی بندان و سد تغذیه مصنوعی چاهداشی نهبندان در دستور کار دولت است.

وی با بیان اینکه مطالعات پروژه ها انجام شده، تصریح کرد: به زودی با ابلاغ اعتبارات مربوطه، آغاز این پروژه های بسیار مهم زیرساختی در حوزه آب و کشاورزی را در سطح شهرستان نهبندان شاهد خواهیم بود .

معاون استاندار با اشاره به اینکه در چهارمین روز هفته جهاد کشاورزی برای افتتاح تعدادی از پروژه‌های مهم بخش کشاورزی در خدمت مردم عزیز شهرستان های نهبندان و سربیشه هستیم، گفت: مهمترین وظیفه ما و مأموریت جهاد کشاورزی، تأمین نیازهای غذایی و امنیت غذایی برای کشور است .

عباس زاده ضمن قدردانی از تلاش های جهادگونه کارکنان جهاد کشاورزی و فعالان عرصه اقتصادی بخش خصوصی، اظهار داشت: مهمترین پروژه هایی که در هفته جهادکشاورزی در استان افتتاح می‌شود، از بخش های اساسی و زیرساخت‌ های کشاورزی، روستایی و سازه های آبخیزداری است که جزو نیازهای ضروری و مهم مردم عزیزمان به شمار می روند.

وی با تأکید بر اینکه در افتتاح و بهره برداری از سامانه های نوین آبیاری در سطح استان، توفیقات بسیار خوبی در طول سال‌های اخیر داشته ایم، خاطرنشان کرد: افتتاح و بهره‌برداری از واحدهای تولیدی در سطح استان از مهمترین برنامه های این هفته می باشد.

معاون استاندار ادامه داد: درخواست مهم مردم منطقه چاهداشی و چاه رویی نهبندان، بحث انتقال آب محله عشایری چاه رویی بود که با توجه به مصوبه دولت و ابلاغ اعتبار صورت گرفته، به زودی عملیات اجرایی خط انتقال این پروژه مهم و زیرساختی در حوزه تأمین آب محلات عشایری آغاز خواهد شد.

عباس زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه محله عشایری چاه رویی قطب پرورش دام سنگین استان و منطقه است با ایجاد این خط انتقال آب، پرورش دام در منطقه رونق بیشتری خواهد گرفت.

وی با تأکید بر اینکه حدود دو دهه است که تأمین آب از مشکلات منطقه و از مطالبات مردم می باشد، گفت: پیش بینی می شود با اعتبار بیش از ۲۰ میلیارد تومان بتوانیم این پروژه را به اتمام برسانیم.

به گفته وی؛ به برکت همت و تلاش کارکنان جهاد کشاورزی و با حمایت و همراهی مردم عزیز و کشاورزان و تولید کنندگان و بهره‌برداران، شاهد رونق و توسعه بیش از پیش استان در این بخش خواهیم بود.