به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، مدیر امور باغبانی سازمان از پیش بینی برداشت 5800 تن انگور در سال جاری خبر داد و گفت:  1697  هکتار از باغ های استان به کشت انگور اختصاص دارد که ، 366 هکتار آن زیر کشت انگور دیم است.

منوچهر شایسته اظهار کرد: مناطق عمده تولید انگور در استان به ترتیب شهرستان‌های قاین ، خوسف و بیرجند هستند که در زمینه برداشت انگور ۴ هزار نفر بهره بردار فعالیت دارند.

وی افزود: حدود ۷۰ درصد از انگور تولیدی در داخل استان مصرف و بقیه به خارج از استان ارسال می‌شود.

 مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: برداشت انگور از دهه سوم خرداد ماه به صورت نوبرانه و از رقم یاقوتی آغاز می‌شود و تا اواخر شهریور  ادامه دارد.

وی با اشاره به این که واحد‌های فرآوری سنتی انگور مانند تولید کشمش در استان فعال هستند، افزود: در حوزه فرآوری بیشترین فرآورده تولیدی از این محصول شیره انگور است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در استان ارقام متنوع انگور وجود دارد که از جمله آن‌ها می‏ توان به ارقام عسکری ، مایه میشی ، کوهی ، امیری ، لعل ، حسینی و یاقوتی اشاره کرد.

جهت ترویج روش­های نوین پرورش انگور در سالجاری باغ انگور به روش روسیمی و از ارقام متنوع تجاری و خارجی به صورت الگویی و در سطح2200متر مربع در شهرستان قاین احداث گردیده است

ارزش محصولات تولید شده 1917میلیارد ريال پیش بینی می شود.