به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، مهدی جعفری گفت: خراسان جنوبی جزو شش استان برتر کشور در حوزه رفع تداخلات است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حوزه امور اراضی در یک سال گذشته در استان ۶۶ هزار و ۹۱۲ هکتار اراضی رفع تداخلات شد، اظهارداشت: این میزان با مجموع عملکرد سال‌های گذشته برابری می‌کند.

وی ادامه داد: در همین راستا خراسان جنوبی جزو شش استان برتر کشور در حوزه رفع تداخلات است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی به موضوع واگذاری زمین برای جذب سرمایه‌گذاران اشاره کرد و بیان داشت: در طی یک سال گذشته ۳۵۲ هکتار از اراضی ملی و دولتی برای طرح‌های ‌کشاورزی و غیر کشاورزی به متقاضیان واگذار شد که ۱۲۹ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته است.

جعفری از شناسایی ۶۱۵ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در استان در سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان نسبت به سال قبل از آن ۳۹ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان تسهیلات در استان اعطا شد، تصریح کرد: خراسان جنوبی توانست رتبه نخست کشور در میزان جذب به تخصیص بند ج تبصره ۱۸ را کسب کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: امکان پرداخت سرمایه در گردش از محل اعتبارات جهش تولید با سه تا پنج درصد یارانه سود برای تشکل‌های کشاورزی اتفاق افتاد که در همین راستا این میزان از ۸/۵ میلیارد تومان جهش تولید تبدیل به ۱۰۸ میلیارد تومان شد.