به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، مهدی جعفری از خرید ۸ هزار و ۲۵۲ تن گندم  به صورت تضمینی از کشاورزان استان خبر داد و گفت: تاکنون سه درصد از هزینه گندم خریداری شده به کشاورزان پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: از ابتدای فصل خرید گندم تاکنون در استان خراسان جنوبی ۸ هزار و ۲۵۲ تن گندم  به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است. 

وی با بیان اینکه این میزان گندم خریداری شده تا امروز بوده است، افزود: ارزش ۸ هزار و ۲۵۲ تن گندم  خریداری شده  ۱۲۳ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان است. 

وی گفت: با توجه به فصل برداشت گندم پیش‌بینی می‌شود امسال 11 هزار تن گندم تحویل مراکز خرید شود و مابقی گندم برای نیاز خود کشاورزان و بذر سال آینده استفاده شود. 

جعفری افزود: تاکنون 3 درصد گندم خریداری شده از کشاورزان وجه آن پرداخت شده و امسال قیمت هر کیلو گندم در خرید تضمینی 15 هزار تومان است. 

وی از فعالیت 17 مرکز خرید گندم در استان خبر داد و افزود: امسال 18 هزار هکتار از اراضی استان زیرکشت گندم آبی و یک هزار و 780 هکتار هم زیرکشت گندم دیم است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود در مجموع 50 هزار تن گندم برداشت شود، ادامه داد: عملیات خرید تضمینی گندم از کشاورزان از 5 اردیبهشت‌ماه آغاز شده و از بهره‌برداران درخواست داریم تا گندم مازاد تولیدی خود را به دولت تحویل دهند تا دولت بتواند برنامه‌ریزی لازم برای تامین آرد مردم داشته باشد.