به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، مهدی جعفری از خرید ۹ هزار و ۴۴ تن گندم به ارزش ۹۱ میلیارد و ۲۹۳ میلیون تومان خبر داد و افزود: تاکنون دو میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان به کشاورزان پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: از ابتدای فصل خرید گندم تاکنون 9 هزار و 44 تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است. 

وی با بیان اینکه ارزش 9 هزار و 44 تن گندم به میزان 91 میلیارد و 293 میلیون تومان است افزود: تاکنون دو میلیارد و 650 میلیون تومان به کشاورزان پرداخت شده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از فعالیت 17 مرکز خرید گندم در استان خبر داد و افزود: امسال 18 هزار هکتار از اراضی استان زیرکشت گندم آبی و یک هزار و 780 هکتار زیرکشت گندم دیم است. 

جعفری بیان کرد: با توجه به فصل برداشت گندم پیش‌بینی می‌شود امسال 11 هزار تن گندم تحویل مراکز خرید شود و مابقی گندم‌ها برای نیاز کشاورزان و بذر سال آینده استفاده شود. 

وی قیمت گندم خرید تضمینی را امسال 15 هزار تومان دانست و افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال در مجموع 50 هزار تن گندم در استان برداشت شود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: عملیات خرید تضمینی گندم از کشاورزان از پنجم اردیبهشت‌ماه آغاز شده که از کشاورزان می‌خواهیم گندم مازاد تولیدی خود را به دولت تحویل دهند تا دولت بتواند برنامه‌ریزی لازم برای تامین آرد مردم داشته باشد. 

جعفری ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون رکورد تولید گندم آبی در خراسان جنوبی از 9 تن در هکتار به 11.9 تن رسیده که بالاترین رکورد است.