به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، ظهر امروز سه‌شنبه (۱۳ تیر) نماینده سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان با رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی دیدار و گفتگو کرد.

این دیدار که به دستور مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی صورت پذیرفت، مهم‌ترین مسائل و راهکارهای حوزه دام و طیور دو استان مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست مدیر دام استان سیستان و بلوچستان، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، معاون مدیر کل دامپزشکی و مدیر طیور استان حضور داشتند.

مهدی جعفری در این خصوص گفت: خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان دارای پیشینه با قدمت بسیار زیاد در حوزه کشاورزی می‌باشند و تقویت تعاملات بین دو استان می‌تواند نقطه عطفی در توسعه کشاورزی شرق کشور به شمار آید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی هر یک دارای ویژگی‌های منحصر به فرد در تولید محصولات خاص می‌باشند که با توسعه زمینه‌های همکاری سهم بخش کشاورزی شرق کشور پرنگ‌تر خواهد شد.

این دیدار با دستور مهندس نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی صورت پذیرفت که ساماندهی ارسال مرغ از خراسان جنوبی به سیستان و بلوچستان و همچنین ایجاد مرکز توزیع مرغ کشتار روز در سیستان و بلوچستان و نیز هماهنگی واردات سبوس و واردات دام پایه پروار از استان سیستان و بلوچستان به خراسان جنوبی از مهمترین مباحث و محورهای مورد توافق طرفین در این دیدار بود.