به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، مهدی جعفری از اختصاص اعتبارات و ماشین آلات به عشایر استان در دیدار با سرپرست سازمان امور عشایر کشور خبر داد و گفت: هموار شدن و تیغ زدن ایل‌راه‌ها یکی از مهمترین درخواست های عشایر استان می باشد که در دیدار با دکتر احمدی میرقائد سرپرست سازمان امور عشایر کشور موافقت گردید دو دستگاه گریدر به استان اختصاص داده شود که بزودی در چرخه ماشی آلات عشایر استان قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: در حوزه آبرسانی محلات عشایری و احداث راه و ابنیه فنی و نگهداری ایل‌راه‌ها نیز هر کدام ۸ طرح که در مجموع تعداد ۱۶ در ۸ شهرستان در دستور تامین اعتبار برای اجرا قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در حوزه صفحات خورشیدی جهت تولید برق نیز علاوه بر سهم استان که بر اساس جمعیت عشایری هر استان نسبت به کل کشور سنجیده می‌شود، موافقت تخصیص ۱۰۰ مورد بیشتر به سهمیه استان اخذ گردید.

جعفری گفت: در حوزه تامین جو مدت‌دار عشایری نیز به توافقی دست یافتیم که نیاز به اتمام مکاتبات و اخذ موافقت‌های نهایی پشتیبانی امور دام را دارد، که این مهم در دست پیگیری می‌باشد.

شایان ذکر است در دیدار دکتر جعفری رئیس سازمان با دکتر احمدی میرقائد سرپرست سازمان امور عشایر کشور، نماینده مردم شهرستانهای فردوس، سرایان،بشرویه وطبس در مجلس شورای اسلامی و نیز دکتر پاپی زاده رئیس سابق سازمان عشایر حضور داشتند.