به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، صبح امروز یک‌شنبه (۲۵ تیر)  "آيين شكرگزاری برداشت گندم و توسعه فرهنگ زكات" با حضور دکتر جعفری رئیس سازمان و هیئت همراه و همچنین مسئولین سربیشه در چاه (سردار سلیمانی) شرکت سهامی زارعی ایثارگران دشت خوشاب این شهرستان برگزار گردید.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی در این مراسم با بیان اینکه بخشي از بركات محصولات مربوط به شكرگزاري نعمت به ويژه گندم است، اظهار داشت: زكات محصولات كشاورزي به عنوان پيوست مهم برنامه هاي سازمان جهاد كشاورزي استان محسوب مي شود كه در اين راستا دستورالعمل هاي اجرايي فرهنگ زكات به مديران جهاد كشاورزي شهرستان ها ابلاغ گرديده است.

مهدي جعفري ضمن تشكر از تلاش همه كشاورزان، برگزاري مراسمي از اين دست را از نشانه هاي شكرگزاری الهي دانست و گفت: موضوع شکرگزاری نعمت و پرداخت زكات از مهم ترين دستورات معنوي و اقتصادي اسلام می باشد.

وي با تقدير از همه دست اندركاران ستاد زكات استان عنوان کرد: همراهي فرهنگ استان با موضوعات كشاورزي استان از نشانه هاي مدنيت و اعتقاد مردم به كشاورزي است.

وی با اشاره به همراهي آيين هاي شكرگزاري برداشت محصولاشاره کرد و افزود: در اين راستا اقدامات مهمي انجام شده كه توسعه فرهنگ كشاورزي يكي از شاخصه هاي توسعه كشاورزي استان است.

وی با اشاره به تلاش دولت در افزايش ضريب مكانيزاسيون از ١/٢٧ در سال گذشته به ٢/٣٣ در سال جاري گفت: از نتايج مهم اين موضوع افزايش ١/٢ تن محصول در واحد سطح است.

رييس سازمان جهاد كشاورزي خراسان جنوبی بیان کرد: نگاه دولت به استفاده از توان داخل است و در همين راستا افزايش قيمت خريد تضميني گندم محصول همين نگاه دولت است.

جعفری افزود: در سال جاري با پيگيري مسئولان استان اعتبارات خوبي در نظر گرفته شده كه نتايج تكميلي آن به زودي اعلام خواهد گرديد.

وی در پایان سخنان خود به لزوم پرداخت زکات توسط کشاورزان اشاره نمود و بیان داشت: زکات شکر گزاری از درگاه باری تعالی است و سهم کسانی است که بضاعت کمتری دارند و به واسطه همین ضرورت در کنار نماز، زکات مطرح شده است و ما هم هر جا که به توانیم بحث زکات را مطرح و در زمینه ترویج آن اقدام می نماییم.

گفتنی است در پایان مراسم از تعدادی تولیدکننده و زکات دهنده گندم تجلیل شد.