به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، صبح امروز یکشنبه (29 مرداد) آیین شکرگزاری برداشت عناب با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرماندار خوسف و مسئولان استانی و شهرستانی در معصوم آباد شهرستان خوسف، برگزار شد.

مهدی جعفری در سومین آئین شکرگزاری برداشت عناب در خوسف  از خرید توافقی عناب در استان خبر داد و گفت: هر کیلوگرم عناب با توجه به کیفیت محصول، از ۲۵ تا ۴۰ هزار تومان خریداری می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تحقیقاتی عناب، بیان کرد: تاکنون دو رقم عناب سیوجان و ماژان شناسایی شده و به زودی نهال‌ها برای تکثیر در اختیار عناب کاران قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دو رقم عناب از چین آورده ایم که قابلیت خشک کردن نداشته و برای تازه خوری مناسب است، گفت: کلکسیون ارقام عناب را داریم که امسال اعتبار ویژه ای برای معرفی این امر گذاشته شده است.

وی بیان کرد: در راستای آموزش عناب کاران و پیشگیری از خسارت‌ها، شش هزار و ۵۰۰ ساعت آموزش ویژه این قشر برگزار شده است.

جعفری از خرید توافقی عناب در استان خبر داد و گفت: هر کیلوگرم عناب با توجه به کیفیت محصول، از ۲۵ تا ۴۰ هزار تومان خریداری می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: نباید عناب کیسه‌ای فروخته شود بلکه باید مثقالی فروخته شود که این امر نیازمند ترویج و معرفی بیشتر از سوی متولیان و عناب کاران است.