به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه بیش از 21 هزار و 986 فقره حواله الکترونیکی توزیع کود کشاورزی یارانه‌ای در استان صادر شده است.

احمد احمدنژاد افزود: صدور حواله الکترونیکی کود کشاورزی یارانه ای در استان خراسان جنوبی نسبت به مدت مشابه پارسال 17 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه سامانه پایش کودی به سامانه جامع پهنه‌بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی متصل است، گفت: تخصیص کود تنها به کشاورزان و بر اساس اطلاعات ثبت شده درسامانه جامع پهنه‌بندی انجام و از این طریق امکان رصد و کنترل سریع و به روز نوع کود، مقدار و افراد تحویل گیرنده فراهم می‌شود.

احمدنژاد افزود: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی مسئولیت تامین، تدارک و توزیع نهاده‌های کشاورزی به خصوص انواع کود‌های شیمیایی را بر عهده‌ دارد و با تمام توان در حال ارسال و توزیع انواع کود‌های شیمیایی به سراسر نقاط استان است تا این نهاده مهم به موقع در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

وی گفت: با توجه به اینکه کود‌های کشاورزی موجود در انبار استان قبل از توزیع آزمایش و آنالیز می‌شود کشاورزان می‌توانند با اطمینان کامل از این کود‌ها که با برند شرکت خدمات حمایتی کشاورزی عرضه می‌شود استفاده کنند.