به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، جمعه(۷ مهرماه) دکتر برومندی معاون وزیر جهادکشاورزی در امور باغبانی برای بازدید از باغات و چندین طرح کشاورزی به استان سفر کرد.

دکتر برومندی در بازدید از باغات زرشک منطقه زهان با بیان اینکه به دلیل نبود فضای مناسب برای خشک کردن این محصول کشاورز ناچار است محصول را زودتر از موعد و به قیمت خیلی پایین و با واسطه به فروش برساند، افزود: تسهیلات بارگاه زرشک و احداث سردخانه که از دغدغه‌های کشاورزان این منطقه است، در وزارتخانه به طور جدی پیگیری خواهد شد. وی همچنین درخصوص آفات این محصول استراتژیک از اعزام تیم تخصصی باغبانی به منطقه در هفته آینده خبر داد.

معاون وزیر جهادکشاورزی در امور باغبانی در بازدید از یک واحد بسته‌بندی زرشک افین شهرستان زیرکوه گفت: تسهیلات بارگاه زرشک و احداث سردخانه که از دغدغه‌های کشاورزان این منطقه است، در وزارتخانه به طور جدی پیگیری خواهد شد.

وی همچنین درخصوص پیگیری امور مختص واحدهای صنایع کشاورزی در ارتباط با برندسازی و معرفی به سازمان غذا و دارو، بر حمایت از بهره‌برداران تاکید کرد.

وی همچنین در بازدید از شرکت خوشه سرخ قاینات گفت: لازم است برای ایجاد زنجیره ارزش دیگر محصولاتی که در شهرستان و استان وجود دارد یک هماهنگی‌هایی با مسئولین ارشد استان صورت گیرد و در وزارتخانه سیاست‌های حمایتی در راستای حمایت از تولید، حمایت از کسانی که در عرصه فراوری محصولات، بسته بندی و بازاررسانی دارند، صورت پذیرد.

معاون وزیر جهادکشاورزی در امورباغبانی افزود: استان خراسان جنوبی یکی از قطب‌های مهم تولید است و ۱۲ درصد زعفران تولیدی کشور را دارد و همچنین کل زرشک کشور در استان خراسان جنوبی تولید می شود.

وی ادامه داد: بنابراین با توجه به این که در فصل برداشت زرشک هستیم قطعا سیاستهای لازم در خصوص بازدیدهای میدانی که امروز داشته‌ایم را اتخاذ خواهیم کرد.

گفتنی است در این بازدیدها دکتر اشرفی معاون هماهنگی اموراقتصادی استاندار به همراه دکتر جعفری رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی و جمعی از مدیران استانی دکتر برومندی را همراهی کردند.