به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، مهدی جعفری گفت: ۱۱ محصول از جمله زرشک، عناب، زعفران، انار، پسته، خرما، پنبه، زیتون، عسل، شتر، بز کرکی و خاکشیر را در سبد حمایتی قرار داده‌ایم و درخصوص افزایش کمیت و کیفیت این محصولات حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: برنامه داریم که محصولاتی از جمله خرما، سیر و آنغوزه به نام طبس در سطح ملی برندسازی شود و در مورد خرما حمایت‌ها و اعتبار لازم را اختصاص خواهیم داد، چرا که خرمای طبس در سایر مناطق بسته بندی و به نام خودشان معرفی می‌شود.

وی افزود: اولویت اول شهرستان طبس را بر مرمت قنوات نهرین گذاشته‌ایم که امیدواریم مطالعات آن با همراهی کشاورزان سریعتر انجام شود، دولت سیزدهم و ما در جهاد کشاورزی استان مصمم هستیم که روی قنوات نهرین کار کنیم.

وی از اجرای ۵۰ هکتار آبیاری زیرسطحی در شهرستان طبس خبر داد و گفت: از این مقدار تاکنون مطالعات ۲۹ هکتار انجام شده و آماده کار است.

جعفری با اشاره به اهمیت امنیت غذایی گفت: امروز قدرت غذا از قدرت اسلحه بیشتر است و افرادی می‌توانند بر جوامع حکمرانی کنند که غذای بیشتری برای جامعه خود و سایر جوامع فراهم کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به شعار سال مبنی بر "رشد تولید و مهار تورم" بیان کرد: ما هیچ گونه محدودیت و ممنوعیتی در راستای افزایش تولید در سطح کشور و استان به ویژه در بخش کشاورزی نداریم.