به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، محمدرضا زرگری گفت: جوجه ریزی واحدهای مرغداری شهرستان سربیشه نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 13 درصد رشد داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه با بیان کرد: از ابتدای فروردین تا پایان مهرماه سال جاری بالغ بر دو میلیون و 100 هزار قطعه جوجه ریزی در 77 واحد فعال شهرستان انجام گرفته و این در حالی است که جوجه ریزی در 7 ماهه نخست سال گذشته بالغ بر یک میلیون و نهصد هزار قطعه بوده است.

وی تصریح کرد: از میزان جوجه ریزی صورت گرفته بالغ بر 4200 تن گوشت مرغ استحصال شده است.

محمدرضا زرگری وجود آمار بالای واحدهای پرورش مرغ گوشتی و تولید گوشت سفید را از مزیت های شهرستان عنوان و خاطر نشان کرد: باید از این فرصت برای حمایت از تولید کنندگان و حقوق مصرف کنندگان استفاده نمود.

به گفته وی از جمله مشکلات اصلی مرغداران، نبود کشتارگاه در شهرستان و تأخیر در پرداخت مبلغ مرغ زنده تحویلی توسط کشتارگاه ها می باشد که با همراهی مرغداران ، تلاش و برنامه ریزی های تعاونی مرغداران در ثبات بازار گوشت مرغ، جوجه ریزی بدون توقف انجام می گیرد.

محمد رضا زرگری در پایان تاکید کرد: از ابتدای سال جاری میزان 5.9 تن مرغ منجمد تنظیم بازار و حدود 234 تن مرغ گرم کشتار روز با قیمت مصوب از کشتارگاه های استان،جهت توزیع به  شهرستان حمل شده است که در صورت وجود کشتارگاه  و تکمیل زنجیره، علاوه بر تامین نیاز شهرستان، صادرات مرغ و تأمین نیاز بازارهای داخل و خارج استان را در خصوص گوشت سفید خواهیم داشت.