به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، مهدی جعفری در آئین شکرگزاری برداشت انار در باغستان شهرستان فردوس گفت: خراسان جنوبی پنجمین استان کشور در تولید و سطح انار را داراست . 

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی افزود : امسال پیش بینی می‌شود 40442 تن انار از سطح ۴ هزار و 33 هکتار باغات استان برداشت شود که این میزان از لحاظ سطح تولید ۱۰ درصد افزایش دارد.  

وی با اشاره به اینکه بیشترین تولید انار متعلق به شهرستان فردوس با تولید 20 هزار و 905 تن از سطح هزار و 909 هکتار است گفت: از حیث سطح زیر کشت شهرستان فردوس بیشترین تولید را دارد و رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داده است .

وی اظهار داشت: ۲۵ درصد انار خراسان جنوبی به استان‌های خراسان رضوی، یزد، کرمان، سیستان وبلوچستان ارسال می‌شود.

جعفری بیان کرد: در زمینه فرآوری وبسته بندی انار ۵ واحد در خراسان جنوبی وجود دارد که ۳ واحد فعال و ۲ واحد غیر فعال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۳ واحد فعال فرآوری وبسته بندی در شهرستان‌های فردوس و قاین قرار دارد، گفت : در سنوات گذشته انار فردوس به کشورهای شرق آسیا ارسال می شد و اکنون نیاز است که دو واحد دیگر نیز به چرخه تولید برگردد و مسئولین امر توجه ویژه ای به این مهم داشته باشند.

وی اظهار داشت: برای توسعه  و معرفی انار فردوس در بخش های مختلف، یک همت جهادی نیاز است و کارشناسان، مدیران و مسئولین شهرستانی و استانی باید این مهم را به عمل تبدیل نمایند.

جعفری با بیان اینکه موضوعات مهمی از قبیل آب و خاک برای توسعه انار فردوس که هویت شهرستان می باشد، اساسی و ارزشمند است، گفت: پیوست رسانه ای برای انار فردوس می بایست به نگارش درآید و همه رسانه ها در این سند توسعه نقش اساسی خود را به درستی ایفا نمایند.