به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، معاون بهبودتولیدات گیاهی سازمان با بیان اینکه در خراسان جنوبی سطح زیر کشت نرگس ۴۰ هکتار است، گفت: این گل در نرگس‌زار‌های خوسف، طبس و سربیشه کشت می‌شود.

محمدرضا اکبری از رویش به طور میانگین ۵۰ شاخه نرگس در هر متر مربع اشاره کرده و افزود: در خراسان جنوبی ۲۰ میلیون شاخه گل نرگس در سال تولید می شود.

معاون بهبودتولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: قیمت این گل در خراسان جنوبی معمولاً شاخه‌ای ۵ هزار تومان؛ و ارزش ریالی فروش این محصول ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

وی زمان بهره‌برداری از این گل خوشبو اواخر آبان تا نیمه اسفند اعلام کرد و گفت: استان‌های تهران، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان مقصد گل‌های نرگس خراسان جنوبی است.

اکبری ادامه داد: نرگس گلی خوشبو  و زیباست که تقریباً در همه ایران در دسترس است و محبوب ایرانی‌هاست نرگس از معدود گل‌هاییست که، به هوای سرد مقاوم است و به آب فراوانی احتیاج ندارد. 

معاون بهبودتولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی تشریح کرد: این گل از طریق پیاز تکثیر می‌شود، با اندکی نگهداری به گل می‌نشیند و هر پیاز آن می‌تواند تا چند سال گل بدهد؛ نرگس قیمت چندان گرانی ندارد و انتخاب اول اغلب مردم برای خوشبو و مطبوع کردن خانه و اتاقشان است.