به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، مهدی جعفری امروز یکشنبه (12 آذر) در مراسم بزرگداشت روز جهانی خاک به تخصیص ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مطالعات خاک برای اولین بار در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: حفاظت از خاک در تأمین امنیت غذایی نقش بسزایی دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به روز جهانی خاک با شعار «خاک و آب، منشأ زندگی» افزود: در کنار برنامه‌های مدون و ترویجی در بخش‌های مختلف کشاورزی، اقداماتی در راستای حفظ خاک نیز مد نظر است.

وی گفت: در حوزه خاک‌های زراعی در سال گذشته در بیش از ۴۲هزار هکتار عملیات کم خاک ورزی، کشت مستقیم و کود سبز انجام شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی همچنین با بیان اینکه درصد ماده آلی که در خاک خراسان جنوبی داریم کمتر از نیم درصد است که باید با سه درصد برسد افزود: باید برای افزایش مواد آلی خاک اقداماتی موثر انجام دهیم تا بتوانیم تولیدات خود را افزایش دهیم.

گفتنی است که مراسم بزرگداشت روز جهانی خاک با شعار "خاک و آب منشا زندگی" صبح امروز با حضور دکتر جعفری رئیس سازمان، تعدادی از اساتید برجسته و کارکنان دانشگاه‌های استان، معاونین، مدیران و کارشناسان سازمان و همچنین جمعی از محققین، پژوهشگران، دانش‌آموختگان و علاقه‌مندان حوزه آب‌وخاک در سالن جلسات شهدای کشاورز سازمان برگزار گردید.

همچنین در این جلسه پس از ارائه مطالب اساتید و پژوهشگران مرتبط با موضوع خاک، به ۶ نفر از هنرجویان هنرستان کشاورزی که به سوالات مطرح شده ویژه روز جهانی خاک پاسخ دادند هدیه‌ای به رسم یادبود اهدا گردید.