به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، مهدی جعفری امروز در آیین شکر گزاری برداشت گل نرگس شهرستان خوسف اظهارداشت: کشاورزی زیربنای رشد هر کشوری ست و از این بخش به عنوان اقتصاد مادر نام برده می شود به طوری که با هیچ پیشران اقتصادی رقابت ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: امروز به سمتی پیش می‌رویم که تولید گل نرگس اقتصادی شده و در این راستا ۳ مزرعه الگویی در خوسف برای 5 رقم گل نرگس راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه عملکرد محصولات کشاورزی درحال افزایش است افزود: امروز در حکمرانی کشاورزی به دنبال توانمندسازی مدیران نیستیم بلکه تلاش می‌کنیم توانمند کردن تولیدکنندگان را افزایش دهیم.

وی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن تصریح کرد: از تولیدکنندگان و کشاورزان خواستاریم حول محور کشاورزی اتفاق نظر کرده و برای خودکفایی در تولیدات کشاورزی تلاش کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی در ادامه خاطرنشان کرد: میزان تولید گل نرگس در شهرستان خوسف به حد کافی و فرآوری نرسیده و نیازمند افزایش سطح زیر کشت است.

جعفری با تأکید بر اینکه باید نگاه به گل نرگس، نگاه معیشتی باشد گفت: امروز به سمتی پیش می‌رویم که تولید گل نرگس اقتصادی شده و در این راستا ۳ مزرعه الگویی در خوسف برای ۵ رقم گل نرگس راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: به مردم و تولیدکنندگان قول می‌دهیم هر نرگس کاری در سطح دو هزار و ۵۰۰  متر به بالا، به کشت گل نرگس اقدام کند، هزینه مورد نیاز ۷۰ درصد کشت را پرداخت کنیم.

وی با تأکید بر گردشگری کشاورزی در سایه گل نرگس، اظهار کرد: همچنین هر کشاورزی که در کنار مزارع گل نرگس برای اگروتوریسم اقدام کند، هزینه‌های لازم را تأمین می‌کنیم، چراکه باغ‌های زعفران، زرشک و نرگس و ظرفیت شتر، از جمله قابلیت های استان است که می‌توان آن‌ها را در سطح گسترده‌ای به تصویر کشید.

جعفری با بیان اینکه ۱۱ محصول مزیت‌دار در خراسان جنوبی وجود دارد که برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در هر شهر شتان بنا به ظرفیت آن، توانمندسازی انجام دهیم، افزود: در حوزه معرفی شتر و جشن شکرگزاری سیر عشق آباد برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است. 

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای حمایت از نرگس‌کاران  بیان کرد: احیای قنات ها، کانال‌کشی هزار و ۵۰۰ متر در بستر مزارع گل نرگس و خریداری ۳۰۰ هزار شاخه گل نرگس از اقدامات انجام شده است .