به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، مهدی جعفری در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: قیمت گوشت متأثر از تصمیمات کشوری و تصمیمات در کمیسیون تنظیم بازار استان است که قیمت مرغ در استان نزدیک به میانگین کشوری و یا حتی کمتر از این مقدار است و با توجه به هزینه‌های بالای تولید و نهاده ها، قیمت مصوبی که قبلاً در کشور برای فروش مرغ اعلام شده مبنا قرار نمی‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در خصوص خرید نهاده‌های دامی، زمانی که دامدار نهاده‌ها را از بخش خصوصی خریداری می‌کند حدود ۱۵ روز از زمان ثبت خرید طول می‌کشد تا نهاده‌ها به دست وی برسد، افزود:  در بخش دولتی بعد از خرید نهاده به صورت آنی تحویل متقاضیان می‌شود.

وی گفت: در مورد قیمت گوشت قرمز این را قبول داریم که قیمت مناسب نیست اما باز هم در استان، مردم و دامداران با مدیریت توانستند قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز را بسیار پایین‌تر از دیگر شهر‌ها نگه دارند به صورتی که امروز قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز در استان حدود ۲۰۰ هزار تومان کمتر از مشهد است.

جعفری افزود: موضوعی که با آن درگیریم بحث کسری نقدینگی برای تأمین نهاده‌های دامی است که مجموع بودجه‌ای که در تبصره ۱۸ به ما می‌رسد ۳۰۰ میلیارد تومان است، اما هم اکنون ۴ هزار میلیارد تومان درخواست بودجه برای سازمان در بخش کشاورزی داریم و می‌توان گفت اقتصاد ۸۵ درصد مردم به صورت مستقیم و غیر مستقیم از طریق کشاورزی تأمین می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: کمبود و یا افزایش قیمت نهاده‌های دامی باعث می‌شود که دامداران دام‌های مولد خود را کشتار کنند که این موضوع باعث افزایش مجدد قیمت گوشت در سال آینده خواهد شد و همچنین اگر تا اوایل ماه آینده بارندگی در استان نداشته باشیم، دامدار اقدام به کشتار دام مولد خود می‌کند و این موضوع قیمت گوشت را دچار نوسان می‌کند و از حالت ثبات خارج می‌شود.

جعفری افزود: حتی اگر تا اواسط ماه آینده بارندگی در استان داشته باشیم می‌توان گفت که همین قیمت فعلی برای گوشت قرمز را می‌توانیم برای سال آینده نگه داریم، زیرا اگر امسال دامداران اقدام به کشتار دام مولد نکنند در سال آینده با افزایش تولید بره و ثبات در قیمت فعلی گوشت مواجه خواهیم شد.