به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، مهدی جعفری در نشست خبری با اصحاب رسانه ویژه دهه مبارک فجر گفت: به مناسبت دهه فجر ۱۵۵ پروژه شاخص بخش کشاورزی استان با اعتبار ۴۱۱ میلیارد و ۸۱۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: به مناسبت دهه فجر ۱۵۵ پروژه شاخص بخش کشاورزی استان با اعتبار ۴۱۱ میلیارد و ۸۱۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۱۹ هزار و ۶۶۰ خانوار در قالب ۴۳ هزار و ۱۷۵ نفر برخوردار می‌شوند، افزود: همچنین از این محل ۱۶۳ فرصت شغلی ایجاد و چهار هزار و ۳۰۷ نفر تثبیت اشتغال شده است.

وی ادامه داد: از نظر مکانی نیز بیشترین تعداد پروژه مربوط به شهرستان سربیشه با ۲۴ پروژه، قاین ۲۲ پروژه فرصت و خوسف ۱۹ پروژه است.

جعفری با بیان اینکه بیشترین پروژه‌های دهه فجر با ۹۵ مورد مربوط به حوزه آب و خاک است افزود: پروژه‌های تعاون روستایی ۹ پروژه، صنایع تبدیلی و تکمیلی با سه پروژه، تولیدات گیاهی با سه پروژه، منابع طبیعی و آبخیزداری با ۱۵ پروژه، حوزه دام با ۹ پروژه و امور عشایر با ۱۸ پروژه از دیگر پروژه‌های دهه فجر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در دی ماه امسال رکورد جوجه‌ریزی استان با تولید ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه شکسته شد و در ماه‌های آینده قیمت مرغ کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در روزهای آینده تولید روزانه مرغ به ۲۲۰ تن خواهد رسید، تصریح کرد: مصرف روزانه مرغ در استان ۵۰ تن است که مابقی به صورت مرغ زنده به سیستان و بلوچستان و کشور افغانستان صادر خواهد شد.

جعفری خاطرنشان کرد: در سال جاری ۹۹ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید توافقی محصولات زرشک، عسل، انار و پسته تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه ساخت پنج کشتارگاه طیور در دست اقدام است،افزود: کشتارگاه خوسف تا پایان سال جاری و مابقی در سال آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۱۸ سردخانه در استان در حال احداث است که تا پایان سال آینده به بهره‌برداری خوهاهد رسید، گفت: همچنین برای ایجاد ۳۵ تا ۴۰ واحد فرآوری محصولات کشاورزی مجوز صادر شده که تا سال آینده آماده افتتاح خواهد شد.

جعفری با بیان اینکه از هفته دولت ۱۴۰۰ تاکنون ۹۶۴ پروژه بخش کشاورزی با اعتبار هزار و ۴۸۳ میلیارد تومان در استان افتتاح شده است، افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در حوزه کشاورزی ۳ هزار و ۵۱۲ فرصت شغلی در سطح استان ایجاد شده است.