به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، امروز چهارشنبه (18 بهمن) دکتر کاظم خاوازی قائم‌مقام وزیر و معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی، مهدی جعفری رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی، نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس، مرادی فرماندار نهبندان به همراه جمعی از مسئولان از دو پروژه در حال احداث کارخانه شیر و کشتارگاه طیور نهبندان بازدید کردند.

مهدی جعفری در این بازدید از طرح ساخت کارخانه شیر به پیشرفت ۹۰ درصدی این پروژه اشاره کرد و گفت: این کارخانه روزانه ۲۰ تن شیر را می‌تواند جمع‌آوری کند درحالیکه ظرفیت تولید شهرستان نهبندان ۱۶ تن است.

وی اظهارامیدواری کرد: بخشی از شیر شهرستان‌های سربیشه و یا درمیان نیز به این کارخانه حمل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی همچنین در بازدید از پروژه درحال ساخت کشتارگاه طیور نهبندان گفت: ساخت این پروژه در سال ۹۷ آغاز شده است و هم اکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته وی، ظرفیت تولید مرغ در استان ۱۳۰ تن است که در شرایط پرمرغی، این ظرفیت به ۲۲۰ تن افزایش می یابد.

جعفری افزود: نیمی از مرغ استان به صورت زنده به استان سیستان و بلوچستان حمل می‌شود.

وی راه اندازی این پروژه در گرو تخصیص تسهیلات تبصره ۱۸ اعلام و اظهارامیدواری کرد رقم ۳۰ میلیارد تومان هرچه سریعتر به این پروژه تخصیص یابد.

استاندار خراسان جنوبی نیز بر همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به کارآفرینان تاکید کرد و ساخت کشتارگاه طیور را یک ضرورت برای شهرستان نهبندان و استان برشمرد.

مقرر شد مطالبات دو کارآفرین کارخانه شیر و کشتارگاه طیور نهبندان امشب در جلسه ای با حضور قایم مقام وزیر جهاد کشاورزی بررسی و تدابیر لازم اتخاذ شود.