به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، دکتر مهدی جعفری امروز دوشنبه (۱۴ بهمن) در ستاد گرامیداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار داشت: نظارت، هدایت و حمایت سه وظیفه مهم برای حفظ و حراست میراث ارزشمند منابع طبیعی برای تحویل به آیندگان است.

وی با اشاره به اینکه وقف همیشه "ایجاد" نیست بلکه حمایت، حفظ و حراست هم نوعی وقف است، ادامه داد: برخی از درختان به دلیل ناآگاهی و یا سیاست های اشتباه از بین رفته است اما باید توجه کرد که دارایی های ما در حوزه منابع طبیعی کمتر از نفت نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: تغییر اقلیم و عوض شدن فصل ها، ریزگردها، وارونگی دما و ... نشات گرفته از فعالیت های انسانی است.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی به دلیل اقلیم خشک گرفتار ریزگرد است، ادامه داد: سرعت پیشرفت کویر و بیابان در خراسان جنوبی به مراتب از دیگر استان‌ها بیشتر است.

جعفری با اشاره به کاهش میزان آبدهی قنوات و شوری آب چاه‌های کشاورزی و ... تاکید کرد: نیازمند این هستیم که اهداف گرامیداشت هفته منابع طبیعی برای مردم بیش از گذشته تبیین شود.

وی حضور در مساجد و مدارس با هدف تبیین  حفظ و حراست از منابع طبیعی را مورد تاکید قرار داد و گفت: اهمیت مردم در حفظ و حراست از منابع طبیعی باید به آنها یادآوری شود.

جعفری تصریح کرد: کاشت ۱۶ اصله نهال با تاکید بر کاشت نهال مثمر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه کاشت نهال یک تکلیف دینی، ملی و حتی سیاسی است، بر کاشت درخت با حضور حداکثری مردم تأکید کرد.

در این جلسه افتتاح پروژه آبخیزداری، پویش نهالکاری با حضور همیاران طبیعت، پویش مژده بهار با حضور خادمان امام رضا (ع)، توزیع نهال، جلسه علمی با دانشگاه‌ها، پویش نهالکاری با حضور شرکت‌ها و معدنکاران و خانواده معظم شهدا و ...‌به عنوان برخی برنامه‌های هفته منابع طبیعی اعلام شد.