خراسان‌جنوبی رتبه دوم جمعیت شتر کشور را دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، دکتر سید جلال مدرسی در بازدید از مزرعه پرورش شتر، با بیان اینکه سرمایه گذاری داخلی و خارجی خوبی در بحث شتر انجام شده است،گفت: امیدواریم سال آینده بتوانیم به یکی از تولیدکنندگان خوب شیر شتر در منطقه تبدیل شویم. 

معاون بهبود تولیدات دامی با بیان اینکه نزدیک به ۲۰ درصد از جمعیت شتر کشور در خراسان‌جنوبی است، تصریح کرد: از نظر جمعیت شتر، خراسان‌جنوبی رتبه دوم را در کشور پس از سیستان و بلوچستان دارد.

مدرسی با بیان اینکه سرمایه گذاری داخلی و خارجی خوبی در بحث شتر انجام شده است، اظهار کرد: امیدواریم در سال آینده بتوانیم به یکی از تولیدکنندگان خوب شیر شتر در منطقه تبدیل شویم. 

معاون بهبود تولیدات دامی افزود: شیر شتر برای درمان بیماری‌ های دیابت، یرقان، کبد، کم خونی، سل، شکنندگی استخوان‌ ها و نرمی استخوان در کودکان، سرماخوردگی، تب، آنفولانزا و هپاتیت " ب " مفید است. 

وی افزود: نزدیک به ۳۰ هزار نفر جمعیت شتر استان است و نزدیک به دو تن شیر شتر در روز در استان تولید می‌شود. 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه با توجه به اینکه اقلیم استان برای پرورش شتر مناسب است ظرفیت پرورش آن در استان وجود دارد، افزود: پرورش شتر ارزش افزوده خوبی برای دامداران دارد. 

وی ادامه داد: متاسفانه خشکسالی چندین ساله علاوه بر مشکلاتی که برای دامداران برای تامین علوفه ایجاد کرده است، باعث ضعف مراتع و خشک شدن بعضی از چاه‌هایی که برای گله‌ها استفاده می‌شود نیز شده است. 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: بخش دام و طیور خصوصا دام وابسته به مرتع، حساس ترین بخش در برابر خشکسالی است.

با توجه به اینکه خراسان جنوبی قطب دوم شترداری در کشور است، مسئولان نگاه ویژه‌ای به صنعت شترداری داشته باشند.