به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، محمدعلی محمدی در حاشیه بازدید اعضای کمیته نظارت بر طرح های اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان از مجتمع ۲۵۰۰ راسی گاوداری شیری دشت مرک گفت: در سامانه کار نزدیک به ۳۰ درصد اعتبارات را در شهرستان بیرجند جذب کردیم.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان بیرجند افزود: امروز کارگروه اشتغال استان از نزدیک از این مجتمع بازدید داشتند و رضایت خوبی از پیشرفت فیزیکی پروژه در این مدت زمان کوتاه داشتند که امیدواریم این پیشرفت ادامه داشته باشد.
وی عنوان کرد: مجتمع گاو شیری مرک در سال 81 کلنگ زنی شد و اکنون این مجتمع مشتمل بر 94 واحد است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیرجند ادامه داد: تاکنون 85 واحد آن واگذار شده و یا در حال واگذاری به متقاضیان است و تا پایان سال تمام واحدهای آن واگذار می‌شود.
محمدی با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته ساخت واحدها بلافاصله پس از واگذاری آغاز شده است، تصریح کرد: کسری‌هایی در زیرساخت‌ها وجود دارد که امیدواریم نواقص رفع شود و کار به صورت گروهی و با کارآیی بالا شکل بگیرد.
وی تصریح کرد: همچنین امروز از مراحل ساخت مجموعه ۶۰۰ راسی شیری در حومه شهرستان بیرجند بازدیدی صورت گرفت و در پایان نیز در مورد اعطای زیرساخت‌ها و مشکلات موجود بحث و بررسی شد.
وی با اشاره به فعالیت سامانه کارا، اظهار کرد: افراد در سامانه کارا که مربوط به تخصیص اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و عشایری است ثبت نام کرده و سپس طرح آنان در کارگروه اشتغال شهرستان بررسی می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان  بیرجند ادامه داد: تا سقف ۲۵۰ میلیارد تومان در کارگروه شهرستانی بررسی می‌شود و بالاتر از این سقف در کارگروه استان بررسی شد و سپس برای حمایت به بانک معرفی می‌شود.
محمد علی محمدی گفت: موفق شدیم در سامانه کار نزدیک به ۳۰ درصد اعتبارات را در شهرستان بیرجند جذب کنیم که این امر بسیار حائز اهمیت است