به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان گفت: تعداد 380 طرح کشاورزی در بخش گلخانه برای دریافت تسهیلات تولید و اشتغال در خراسان جنوبی به بانکهای عامل معرفی شدند.

هادی بیجاری افزود: از این تعداد 110  طرح در کارگروه استانی تأیید و برای دریافت 25 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات به بانک ها معرفی شدند.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد گلخانه در زمینه سبزی و صیفی است، ادامه داد: سقف پرداخت تسهیلات براساس طرح و مساحت گلخانه متفاوت است و محدودیتی برای پرداخت تسهیلات وجود ندارد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه متقاضیان برای دریافت تسهیلات در سامانه سیتا (سامانه یکپارچه تسهیلات وزارت جهاد کشاورزی) ثبت ‌نام کنند، عنوان داشت: در حال حاضر تنها در رسته گلخانه‌ ها می‌توان ثبت‌ نام کرد و تا زمان ابلاغ بخش دیگری از اعتبار، امکان ثبت‌نام برای سایر رسته‌ها در سامانه نیز فراهم می شود.

بیجاری بیان کرد: امسال برای اجرای برنامه تولید و اشتغال در بخش کشاورزی 170 میلیارد تومان تسهیلات بانکی یارانه‌دار به استان ابلاغ شد که تاکنون 65 میلیارد تومان آن در بخش های گلخانه، گیاهان دارویی و زعفران به متقاضیان پرداخت می شود.

وی اظهار داشت:  از این رقم 3 میلیارد تومان هم برای بازسازی و نوساازی واحدهای تولیدی بخش کشاورزی به استان ابلاغ شد.