به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان با بیان اینکه شرایط خاص وجود ویروس کرونا بر اقتصاد کشاورزی هم تاثیر بسزایی داشته است، گفت: برنامه‌ریزی اولیه برای حل مشکل فروش زرشک کشاورزان صورت گرفته، هرچند که طبق برآورد اولیه حدود 7 هزار 200 تن زرشک از سال گذشته در انبارها و سردخانه‌ها موجود است.

محمدحسین اکبری با اشاره به مشکلات مطرح شده کشاورزان اظهار کرد: حل مشکلات کشاورزان و تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی از جمله زرشک وظیفه ما است و قطعا پیگیری می‌کنیم.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: برای حمایت از کشاورزان یک تسهیلات ویژه در نظر گرفته شده و صندوق توسعه بخش کشاورزی نیز آمادگی پرداخت تسهیلات و کمک ویژه به زرشک‌کاران استان را دارد.

وی از رایزنی با چند شرکت بسته‌بندی و فرآوری غذایی در سایر استان‌ها خبر داد و گفت: هم‌اکنون جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستای در حال رایزنی با چند شرکت بزرگ و بازارهای تعاونی جهت پیش‌فروش زرشک هستند.

اکبری، صادارات را مهم‌ترین گزینه برای برون‌رفت از مشکلات دانست و عنوان کرد: در این خصوص مذاکراتی در سطح وزارتخانه‌های مختلف و نمایندگان مجلس صورت گرفته است.