به گزارش روابط عمومی سازمان  جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، استاندار خراسان جنوبی طی پیامی، فرارسیدن هفته جهاد را به فعالان و تلاشگران این عرصه تبریک گفت. در متن این پیام آمده است:

 

کشاورزی، یکی از اساسی ترین محورهای توسعه در کشور است. رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)

کشاورزی، کلید توسعه تمدن بشری، به عنوان بستر امنیت و سلامت غذایی، پایه و اساس پیشرفت و رونق اقتصادی در هر کشور است.

این بخش به علت ارتباطات گسترده ای که با دیگر حوزه‌های اقتصادی دارد، زمینه‌ساز تولید ثروت و ارزآوری بوده، در به حرکت درآوردن چرخ های اقتصادی کشور نقش بسیار موثری ایفا می نماید.

همین اهمیت و جایگاه است که سبب شده قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز نقش بخش کشاورزی را بسیار تعیین کننده عدالت و در اصول سوم و چهل و سوم به طور ویژه به لزوم خودکفایی در این بخش بپردازد.

بدون تردید کشاورزی به دلیل این‌که زمینه‌های آبادی استقلال و خودکفایی ملی، اشتغال وسیع، تامین معیشت و مبادلات تجاری را فراهم می آورد، یکی از پیشران های توسعه اقتصادی در کشور و استان هایی همچون خراسان‌جنوبی محسوب می‌شود.

در استان خراسان جنوبی با وجود محصولات بی نظیری همچون زرشک، عناب و زعفران به لحاظ حجم تولید و کیفیت منحصر به فرد و نیز سهم بسزایی جمعیت تحت پوشش کشاورزی از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است و به فرمایش امام صادق(ع) ؛ الزّارِعُونَ كُنُوزُ الأنامِ

این جایگاه ارزشمند ایجاد می کند تا مردم و مدیران استان با تعامل و همراهی صنعت کشاورزی این دیار زرخیز را با اعمال سیاست های موثر در مدیریت مصرف آب، کشت گونه های کم آب بر، توسعه کشت های نشایی، حفظ و تقویت آبخوانها افزایش سطح گلخانه ها، توجه به شیوه های نوین آبیاری، استفاده از سیستم‌های مکانیزه در کاشت، داشت و برداشت محصولات استراتژیک، رونق صنایع تبدیلی و نیز اصلاح نژاد و پرورش دام، طیور و آبزیان و راههای رونق و افزایش حجم تولید را در این بخش هموارتر سازند.

اینجانب ضمن عرض تبریک صمیمانه هفته جهاد کشاورزی (۲۱ لغایت ۲۷ خرداد ماه) به تمامی جهادگران عرصه تولید استان برکت زندگی و توفیق روز افزون بهره‌برداران و فعالان حوزه کشاورزی و دامداری را از حضرت منان مسئلت دارم.

امید که بتوانیم با تأسی از رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ضمن رفع موانع از مسیر تولید محصولات کشاورزی و دامی و با پشتیبانی از فعالان زحمتکش حوزه کشاورزی و دامپروری به ویژه روستاییان و عشایر عزیز، شاهد رونق هر چه بیشتر در حوزه کشاورزی به عنوان یکی از اصلی‌ترین پیشرانهای اقتصادی استان در راستای رسیدن به توسعه پایدار همه جانبه و متوازن باشیم.

حمید ملانوری شمسی - استاندار خراسان جنوبی