به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، صبح امروز سه شنبه(۱2بهمن۱۴۰۰) رییس سازمان در جلسه تخصصی قرارگاه صدور سند اراضی کشاورزی استان، کاهش بروکراسی‌های اداری را از برنامه‌ها برشمرد و اظهار داشت: معاونان و مدیران جهادکشاورزی و همچنین مدیران مستقل سازمان، پاسخگویی به مردم و حذف بروکراسی‌های اداری را سرلوحه کار خود قرار دهند و تا حد امکان می‌توانند از اختیارات رییس سازمان استفاده کرده و قانون را به نفع مردم تفسیر کنند.

دکترمهدی جعفری با تأکید بر اهمیت موضوع صدور سند اراضی یادآور شد: اگر با همین روند و روال پیش برویم تا ۳۰ سال دیگر هم نخواهیم توانست صدور سند اراضی داشته باشیم ولی برنامه‌ای را سرعت بخشی این موضوع داریم که تا پایان دولت جشن پایان صدور سند اراضی را داشته باشیم.

وی افزود: صدور سند مالکیت برای کشاورزان که اراضی آنها فاقد سند رسمی مالکیت بوده و یا مالکیت آنها به صورت مشاع است از اولویت‌های مهم این دستگاه اجرایی‌ست.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه معتقدم مسیر توسعه و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی از این طریق و رویکرد محقق می‌‌شود، ادامه داد: با استقرار دولت مردمی و انقلابی چند برنامه را در اولویت کاری قرار دارد که یکی از این برنامه‌ها صدور سند مالکیت برای کشاورزانی است که اراضی آنها فاقد سند رسمی مالکیت بوده و یا مالکیت آنها به صورت مشاع است.

وی تصریح کرد: از آنجا که بیشتر دعاوی حقوقی کشاورزان نداشتن سند مالکیت است با صدور سند مالکیت اختلافات و مشکلات حقوقی کشاورزان نیز حل خواهد شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: کمیسیون رفع تداخلات اراضی یکی از مباحث مهم است که تا کنون مقداری پلاک حل شده و نیز چند هکتار مستثنیات کشاورزی به نفع آنها صادر شده است.

دکترمهدی جعفری اظهار داشت: متاسفانه گروهی از افراد با روش‌های نامتعارف و غیرقانونی در حاشیه شهر اقدام به تخریب و قلع و قمع در اراضی کشاورزی نموده، اراضی را با قیمت‌های گران به مردم می‌فروشند و اقدام به ساخت و سازهای غیرمجاز می‌کنند، ما این روش را غیرقانونی دانسته و از طریق ساز و کارهای قانونی با آنها برخورد و سودجویان را به دستگاه قضایی معرفی خواهیم کرد.چون ما برای این اراضی پروژه‌های اقتصادی و اشتغالزایی را در نظر گرفته‌ایم.