مقامی گفت: خوشبختانه رسانه های استان به عنوان اعضای کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات جشنواره، معرفی محصول زرشک به عنوان هویت خراسان جنوبی را رسالت خود می دانند.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی وتبلیغات جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی و به نقل از خاورستان، محمود مقامی رئیس کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات جشنواره ملی زرشک صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهارکرد: جشنواره ملی زرشک برای اولین بار در خراسان جنوبی و به عنوان یک برنامه علمی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و … برگزار می شود که خوشبختانه رسانه های استان به عنوان اعضای کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات جشنواره معرفی محصول زرشک به عنوان هویت خراسان جنوبی را رسالت خود می دانند.

وی افزود: طی ۲۰ روز گذشته بیش از ۸۰ عنوان خبر در قالب های مختلف گزارش، یادداشت، گفتگو و … روی خروجی رسانه های استان قرار گرفته که تعداد قابل توجهی هم روی صفحه یک خبرگزاری ها و روزنامه های کشوری رفته است.

رئیس کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات جشنواره ملی زرشک با بیان اینکه مدیران رسانه ها و مطبوعات استان متعهدانه و دلسوز پای کار جشنواره ملی زرشک هستند، افزود: همچنین قرار است پوستر جشنواره ملی زرشک به مدت ۷ روز در صفحه یک کشوری خبرگزاری های مهر و شبستان قرار بگیرد تا هویت خراسان جنوبی به عنوان مهد و خاستگاه زرشک در قالب رسانه به همه معرفی شود.

مقامی با بیان اینکه کمیته اطلاع رسانی در جهتی حرکت کرده که کمک حال سازمان جهاد کشاورزی استان باشد، تصریح کرد: اما ادامه کار بعد از برگزاری جشنواره و پرداختن به اتفاقات بزرگی خواهد بود تا بتوانیم این جشنواره را در سال آینده در سطح بین المللی برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز نماینده روزنامه ایران وارد بیرجند می شود، افزود: همچنین جمع کیفی و خوبی از خبرنگاران، سردبیران و یادداشت نویسان کشوری برای پوشش رسانه ای این جشنواره اعلام آمادگی کرده اند و از فردا به استان می آیند.

او از برگزاری تور عکاسان خبری و برگزاری نمایشگاه و تقدیر از عکس های برتر خبر داد و گفت: همچنین یکی دیگر از برنامه های کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات، تور بازدید خبرنگاران از مزارع و باغات زرشک روستای افین زیرکوه است.