به گزارش کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی؛ حسین خسروی اسفزار امروز  در جشنواره ملی زرشک که در روستاهای مهمویی و گازار شهرستان بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: در این روزها دشمن به دنبال این است که ایمان و آسایش و امنیت را از ما بگیرد و دشمن واقعا پیشرفت ایران را نمی خواهد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس عنوان کرد: دولت سیزدهم در یکسال گذشته اقدامات ارزشمندی را انجام طی چند سال قبل اجرا نشده است و یک نمونه بحث آب رسانی به همدان و خوزستان بعد از 14 سال بود که طی 10 ماه اجرایی شد.

وی با بیان اینکه زمانی دشمن به ایران اسلحه نمی داد، افزود: امروز به برکت خون شهدا شاهد تلاش دشمن به منظور جلوگیری از فروش اسلحه های ساخت ایران هستیم و امروز بیخ گوش آمریکا در کشور ونزوئلا یک میلیون هکتار زمین کشاورزی در اختیار دولت سیزدهم قرار گرفته است.

خسروی اسفزار در ادامه گفت: امروز به برکت دیپلماسی دولت سیزدهم پیشرفت های متعدد و متنوعی در زمینه های مختلف توانسته ایم کسب کنیم و شاهد برقرار شدن سلامت در کشور پس از دو سال هستیم.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با اشاره به اینکه دشمن از طریق فضای مجازی بی کنترل به دنبال منحرف کردن جوانان و مردم است، ادامه داد: نوع دستگیری های اخیر مربوط به سنین ۱۸ و ۱۵ سال بوده و متاسفانه در خصوص دوست شناسی و دشمن شناسی در مدارس کم توجه کرده ایم.

خسروی اسفزار با بیان اینکه دست خدا تنها چیزی است که طی ۴۳ سال اخیر نقشه های دشمن را نقش بر آب کرده است، افزود: هر چیزی که بوی تفرقه می دهد از آن فاصله بگیرید و اگر کسی حواسش نبود حرف یا عمل تفرقه انگیزی انجام داد اقدام به امر به معروف بزنید و این وظیفه ما است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس در خصوص جشنواره ملی زرشک عنوان کرد: این جشنواره سبب معرفی بیش از گذشته محصول زرشک می شود و می تواند در زمینه بازاریابی موثر باشد.

وی در ادامه گفت: هر مسئولی که می تواند کمک کند تا بتوانیم برای کشاورزان تسهیلاتی فراهم کنیم و دانشگاه ها هر چه قدر می توانند تلاش کنند تا زرشک بیش از گذشته پررنگ شود.

خسروی اسفزار با بیان اینکه ۲ ماه است به دنبال بحث خرید زرشک و خرید توافقی آن هستیم، افزود: احتیاجات فراوانی وجود دارد اما منابع محدود است و وزیر کشاورزی قول اجرای طرح خرید مازاد زرشک داده بود و  به وزیر کشاورزی تذکر و درخواست دادیم تا طرح خرید مازاد زرشک اجرایی شود اما هنوز خبری نیست.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس در پایان بیان داشت: در مجلس تذکری دوباره دیروز به وزارت کشاورزی دادیم تا تسهیلات تشکل ها و شرکت های تعاونی ها تامین شود تا بتوانند محصولات مورد نیاز کشاورزان را وارد کنند.