دبیر جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تأکید کرد: زرشک نه فقط یک محصول کشاورزی بلکه هویتی برای خراسان جنوبی است.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات جشنواره ملی زرشک در خراسان جنوبی؛ «جعفری» با بیان این مطلب در آیین رونمایی از پوستر، تیزر و سایت خبری جشنواره ملی زرشک استان، گفت: امروز زرشک یک هویت برای خراسان جنوبی است که در حوزه‌های سیاست، اقتصاد، محیط زیست و فرهنگ اثرگذار است.

وی افزود: این جشنواره در واقع ادامه زحماتی است که گذشتگان برای زرشک کشیده اند و ما در حقیقت ادامه دهنده این راه هستیم تا بتوانیم زحمات این افراد را تکمیل کنیم. آنچه امروز در حال رخ دادن است، تکمیل زحمات گذشتگان در قالب متفاوت، وسیع تر و گوناگون تر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ادامه داد : این جشنواره در راستای مصوبات شورای سیاست گذاری به ریاست استاندار و جانشینی معاون اقتصادی استانداری و عضویت همه ذی نفوذان استان شکل گرفت.دبیرخانه در ذیل شورای سیاست گذاری دبیرخانه جشنواره قرار دارد و ۹ کمیته با اعضای مرتبط با آن موضوع، سیاست‌ ها را دنبال می‌کنند‌. کمیته علمی، کمیته بازار سازی و اقتصادی، کمیته پشتیبانی، گردشگری، فرهنگی و هنری و کمیته تولیدکنندگان و تشکل‌های بخش کشاورزی از جمله کمیته‌هاست.

جعفری  تصریح کرد: امروز هزینه‌های تولید زرشک بسیار  بیشتر از درآمد آن است، حلقه مهم پس از کشاورزان و تولید، حلقه فرآوری است و از طرف دیگر تشکل‌های بخش کشاورزی که خرید این محصول را انجام می‌دهند، فعال هستند تا کشاورز بیش از این ضرر نکند.

به گفته وی؛ این جشنواره ۲۱ مهرماه در بزرگترین باغ زرشک خاورمیانه در روستای افین افتتاح می‌شود و در مدت جشنواره در پنج شهرستان پروژه‌های بسیار خوبی کلنگ زنی می شود که زنجیره تولید زرشک را کامل خواهد کرد.